Ca tot ne-am plans pe ici-colo ( 1, 2, 3) de situatia transferului feroviar din cartier, e momentul sa ne aplecam atentia si asupra vestilor bune. Azi, transport feroviar care frizeaza normalitatea. Anuntam, deunazi, trenul Hyperion, de la Softrans, ce leaga capitala de litoral in 2 ore (2:10), la 2/3 din pretul CFR ( 40 fata de 62 lei pe ruta Bucuresti - Constanta). Cu ocazia asta am ajuns si trainspotter / sa fac si review-uri detaliate de vagoane de tren. Cu tot cu poze. E rusinos ca se intampla abia in 2014, dar performanta merita toata atentia si bunavointa :)  Prima observatie: vestile bune circula repede :)! Pana sa ajung la tren, am vazut 2 persoane care faceau poze agregatului colorat. Trenul e unibody, precum metroul. Biletele se cumpara la fata locului, locurile fiind limitate (4 vagoane / 176 locuri). La doar 4 zile de la lansare trenul era plin, asa ca e recomandabila rezervarea online (pentru care plata se face, momentan, tot in tren). In caz de ocupare a tuturor locurilor, sunt acceptati si calatori in picioare ('sefu' ne-a zis sa lasam 4-5').  Facilitati: - WiFi - viteza acceptabila, am incercat cu succes o videoconferinta :)
- Automat de cafea (1 leu), racoritoare / snacks (2 lei)
- Aer conditionat
- Multe prize - chiar si in locurile in care nu sunt scaune - daca vreti sa va incarcati bicicleta, de exemplu :)
- Locuri biciclete/schiuri. Momentan, bicicletele pot fi puse in spatiul pentru carucior pentru persoane cu dizabilitati. Urmeaza insa sa fie instalat, in viitorul foarte apropiat, un rack vertical specializat. Capacitate: 4-5 biciclete (plus, poate, 2-3 in plus prin alte colturi, cu putina bunavointa?) De la 13 septembrie, trenul isi va schimba ruta (Craiova - Bucuresti - Brasov), ocazie cu care suporturile de biciclete vor fi schimbate cu cele de schiuri. Nota: spatiul pentru biciclete/schiuri e de gasit in vagonul 3.
- Toaleta pentru persoane cu dizabilitati, mare, cat sa intre simultan 2 cetateni americani cu abonament la McDo, oglinda mare cu afisaj LCD :) (dupa cum ati dedus, tot vagonul 3)
- Bonus: personal amabil, 2 controlori foarte binevoitori + 1 persoana de intretinere
  Ghid rezervare locuriTipuri locuri (vezi schema de mai jos): - fotolii rabatabile, cu cotiere
- fotolii in opozitie + masuta, la extremtitatile trenului, adica vagoanele 1-4, locurile 9 – 16; 161 – 168.
- banchete de cate 3 locuri, fara cotiere, la extremitatile vagoanelor – nerecomandabile.

 Evident (?), pe infofer.ro nu-l veti gasi pe Hyperion, nici celelalte trenuri particulare. Asta pentru ca infofer.ro tine de CFR Calatori. Zce-se ca nici la informatii CFR nu vi se va aminti despre dansele, asa-s regulile. Tot la capitolul 'pe surse', Hyperion exista, paradoxal, si multumita CFR Calatori. Softronic (mama si tata Softrans) e o companie de constructie si intretinere locomotive, cu personal ex-Electroputere Craiova calare pe fonduri europene. Hyperion a fost facut demonstrativ (poate si de-aia are cateva feature-uri care n-ar supravietui in productia de serie) si pus initial la dispozitia CFR Calatori, care insa n-a avut bani de achizitie, asa ca Softrans s-a trezit cu un tren in plus.  Vestile bune nu se opresc aici. E in lucru si va fi terminata, spre sfarsitul anului, fabricarea unei noi garnituri, inca mai mandra si superior echipata Hyperion-ului. Asteptam cu fierbinte curiozitate si bagajele facute.
Rute SoftransCraiova | Caracal | Roșiori Nord | Videle | Bucuresti Nord | Constanta | 530 | 611 - 613 | 657 - 659 | 746 - 748 | 836 - 910 | 1120 | Constanta | Bucuresti Nord | Videle | Roșiori Nord | Caracal | Craiova | 1420 | 1644 - 1700 | 1746 - 1747 | 1828 - 1830 | 1916 - 1918 | 2005 |
Tarife Hyperion | Craiova | Caracal | Rosiori | Videle | Bucuresti | Constanta | Craiova | - | 10 | 25 | 30 | 40 | 70 | Caracal | 10 | - | 15 | 20 | 30 | 70 | Rosiori | 25 | 15 | - | 5 | 15 | 55 | Videle | 30 | 20 | 5 | - | 10 | 50 | Bucuresti | 40 | 30 | 15 | 10 | - | 40 | Constanta | 70 | 70 | 55 | 50 | 40 | - |
 Vezi galerie foto pe facebook: j.mp/softrans · softrans.ro · fb.com/www.softrans.ro
______
Autor: Alexandru Popescu
|
|