dordeduca
0 evenimente in aprilie:
etc
  • home
  • evenimente
  • impresii
  • foto
  • news
  • dordeduca ical ics
  • twitter
  •  

Stiri
19 martie 2013

Prioritatile CFR

galeriefilmcazarehartaComentarii
CFR, o companie care ne surprinde din ce in ce mai putin la capitolul performante negative, nu ca-ar fi mai rare, dar ne-am obisnuit deja, reuseste sa reitereze. Ultima realizare, trimiterea in judecata a site-urilor ce prezinta orarul mersului trenurilor.

Evolutia CFR, cateva cifre

Viteza medie
trenuri calatori
1998: 86 km/h
2013: 43 hm/h

Volum pasageri:
1989: 481 milioane
2010: 58 milioane
CFR, compania care a reusit sa piarda in medie 3km/h din viteza medie (1998-prezent1), 20 de milioane pasageri pe an2, cu o retea feroviara in scadere3, renunta la trenuri intercity pe o ruta proaspat reparata – Bucuresti - Constanta, 5+ ani de reparatii fara cresterea vitezei. In acest context, una din prioritatile CFR pare sa fie datul in judecata a site-urilor care preluau orarul mersurilor trenurilor.

Recent, CFR Calatori s-a trezit ca e deranjat de site-urile care preiau Mersul Trenurilor, acuzandu-le de criminalitate informatica. In ce logica aceste site-uri ii aduc prejudicii CFR Calatori? Dimpotriva, in contextul in care celelalte site-uri4 au aparut ca o alternativa necesara la prafuitul site oficial infofer.ro, inadecvat/greu uzabil CFR ar trebui, in mod normal sa ofere un API deschis pentru preluarea informatiilor pentru terti. Aceste site-uri vin tocmai in beneficiul calatorilor pe care-i aduce mai aproape de serviciile CFR, cei care vand biletele. Ma simt putin tamp ca trebuie sa enunt asta – imi aduce aminte de diplomatul roman care s-a trezit sa traga la raspundere realizatorii Top Gear.

sigla CFR

Pe langa asta, CFR fiind o companie de stat mersul trenurilor ar trebui sa fie o informatie de ordin public in niciun caz protejata de lege. Bogdan Manolea prezinta pe larg situatia pe blogul legi-internet.ro.
Ma rog, orice e posibil in logica in care un moderator TV a fost ales ca presedinte al consiliului de administratie al unei regii autonome de transporturi. Daca nu s-ar fi razgandit, am fi avut macar o oarecare scuza pentru situatia de fata.

Bonus: Cu trenul de la Bucureşti la Constanţa. �n 1938 şi �n 2011

___________________
1 Am spart Calea Ferată la sfatul Băncii Mondiale. Ce am obţinut după 15 ani de reforme?
2 CFR: de la 470 milioane pasageri in 1989, la 58 milioane in 2010
3 Ministerul Transporturilor propune �nchiderea a circa 1.500 km de cale ferată din administrarea CFR4 mersultrenurilor.ro , http://merstrenuri.ro, merstren.ro, mersul-trenurilor.infoturism.ro

Tag-uri
CFR La
 
stiri
Garana din ce in ce mai mare - Program final
16 mai 2018
Garana din ce in ce mai mare - Program final

A 22-a editie a super-festivalului de jazz din inima & ficatul Semenicului propune 24 de concerte pe 3 scenpe larg


Daca e Gopo, e prono
26 martie 2018
Daca e Gopo, e prono

Pronosticurile redactiei ddd pentru a 12-a editie a Galei cinematografiei romanestipe larg


Fondul Jazz in the Park: call for projects (30.000 EUR)
02 martie 2018
Fondul Jazz in the Park: call for projects (30.000 EUR)

Fondul Jazz in the Park, mecanismul prin care participantii sustin arta si se implica in comunitate.pe larg


Trasee noi in Colinele Transilvaniei
14 ianuarie 2018
Trasee noi in Colinele Transilvaniei

Reteaua a fost dezvoltata cu inca 350 de km, pe sectiunea de sud a destinatiei, zona Rupea - Sibiu - Mediaspe larg


Ce-a fost bine in 2017: primul an fara accidente aeronautice mortale
02 ianuarie 2018
Ce-a fost bine in 2017: primul an fara accidente aeronautice mortale

*zboruri comerciale (cu reactie) de pasageri pe larg


Evenimente in Urmatoarele 2 saptamani
Stiri
LMMJVSD
Anul anteriorAprilie 2024 Anul urmator
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
 Ianuarie
Februarie
Martie
Aprilie
Mai
Iunie
Iulie
August
Septembrie
Octombrie
Noiembrie
Decembrie
 
echipa dordeducaPrima pagină | Evenimente | Impresii | Foto | Stiri | Echipa | Parteneriate
Toate materialele de pe aceste pagini sunt scrise de noi pentru plăcerea cititorilor noștri. Avem totuși niște Condiții de utilizare.
despre noi
publicitate
parteneriate
echipa
contact
Cu scuzele de rigoare, dordeduca.ro e momentan în hibernare; posibil să revenim într-o formă nouă. ¯\_(ツ)_/¯ [Fb / Ig]