La capitolul dulcele soc al revenirilor in patrie, nu stiu care-i starea flotei Tarom (asa cum am mintit in titlu) dar n-am putut sa nu raman impresionat de privelistea si confortul oferite de ultimul zbor cu compania nationala. Suruburi desfacute, scaune vizibil zgariate, masa stramba, ca un autobuz de scoala la sfarsit de trimestru.
Desigur, nu scaunele tin avionul in aer, insa imaginea conteaza, pentru unii pasageri zborul cu Tarom poate fi un 'bine-ati venit in Romania'1. N-am vazut niste conditii asemanatoare nici macar la companiile aeriene low-cost, si Tarom nu e chiar low-cost. Pozele de mai jos sunt doar ce se putea vedea din scaunul meu si ce-am vazut in randul meu pe celalat rand de scaune deci ma indoiesc ca a fost o coincidenta.
Mi-am adus aminte ca acum cativa ani cand am fost ultima data cu Tarom chiar pe aceeasi ruta plasticul hubloului avea o crapatura - mica dar sesizabila, tot pentru un plus de imagine :)
Ma rog, poate am nimerit eu peste o aeronava mai veche. Ca sa ma linistesc, am cautat zborul si mai departe numarul aeronavei2. O cheama Braila. Si este.. 'aeronava etalon a companiei Tarom'! - sursa: INEDIT: “Braila”, aeronava etalon a companiei TAROM! Vezi aici performantele avionului cu care aeroportul si-a inaugurat noul terminal!Aeronava cu identitatea vizuala SkyTeam a inaugurat astfel noul terminal al Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti. La 10 ani de la primul sau zbor comercial, aeronava inmatriculata YR-BGF si denumita „Braila" a efectuat prima cursa cu noua schema de vopsire pe data de 20 martie 2011, pe ruta Bucuresti - Viena - Bucuresti.
Un ultim detaliu, pentru context. Zburasem din Bruxelles (in drum dinspre Werchter) - 'Braila' e mijlocul de transport cu care o parte din alesii neamului fac drumuri pana la birourile Uniunii Europene.
PS. Compania Tarom functioneaza in pierdere din 2009.
PS2. Ca tot eram bine-dispus pe parcursul drumului, si apropo de UE - Romania, inca un exemplu de performanta si randament al unui proiect Regio, o pagina din revista in-flight de la Tarom. Observasem de mult timp ca o mare parte din materialele Regio sunt ocupate cu logo-uri care lasa mai putin continutului propriu-zis. Acum am avut timp sa calculez si cat: in exemplul alaturat 35% din suprafata reclamei contine mesaj relevant, restul logo-uri.
__________ 1 de fapt, de multe Romania incepe de multe oric chiar din poarta de imbarcare - in cazul zborurilor directe. 2 Am gasit-o pe Braila (YR-BGF) cautand aeronava ce deserveste cursa BXL-OTP - ROT372
|