Articolele din numarul 3 redau intr-un stil mai pronuntat caracterul autorului. Cele doua scurte proze semnate de Jean-Lorin Sterian si Gruia Dragomir, exploreaza amandoua un spectru social de la limita societatii, una dintre ele relateaza un episod cu o curva-travestit, cealalta ne introduce in viata unui drogat in jurul caruia se invart o suma de "mituri" urbane; fiecare dintre ele, insa, figureaza teritoriul imaginatiei autorului. In continuare in suburbii, alti subiecti, cu totul alta abordare – Maria Balabas documenteaza povestile reale a trei oameni care nu au pasit mai departe de limitele cartierului. Realitatea inconjuratoare e prezentata foarte viu prin articolele cu caracter intim, povestile intinse pe hartie sub forma de marturii intr-un jurnal. Lumea se reveleaza in acest fel nu numai prin idei, concepte, pareri, ci prin experiente traite.
TATAIA #3 paseste mai mult si in intimitatea artistilor, dezvaluind trairile omului din spatele personalitatii creative – Paul Hitter isi scrie singur profilul intr-un stil sincer, transant, pe-alocuri visceral, Vera Ion descrie cu o deschidere impresionanta intalnirea ei cu teatrul si tot ce a insemnat asta atunci si acum, iar povestea "tehnomagului" Paul Popescu, vine din mana prietenei lui, Ioana Calen si din cunoasterea intima de care a avut parte.
TATAIA #3 exploreaza interactiunile creative si astfel da curs liber imaginatiei colective. Pe langa remixul unei lucrari vizuale, pornit in primul numar de Revoltaire, continuat acum de Dan Raul Pintea, alte doua experimente pornesc unul de la melodia Paparude Boy a celor de la Suie Paparude si altul de la fotografiile lui Valeriu Catalineanu, fiind apoi prelucrate de perceptia altor creatori. Felul in care o lucrare se modifica sub perspectiva altui participant se aseamana cu modul in care se transmite folclorul.
La 1 an de existenta, revista se dezvolta din ce in ce mai mult ca platforma democratica de exprimare, incurajand atat libertatea de expresie, cat si diversitatea colaboratorilor, indiferent daca acestia provin dintr-un mediu creativ sau nu, indiferent daca pregatirea conventionala ar putea sa le asigure prezenta intr-o revista de cultura. Pentru prima oara in cele trei numere, pe coperta revistei gasim o lucrare primita pe adresa contribuitorilor, trimitechestii at tataia.net, unde oricine poate trimite intr-adevar orice. Lucrarea se numeste Spiritul florilor si este realizata de Sergiu Sas.
TATAIA #3 a fost lansata cu ocazia vernisajului Omul sfinteste locul dar naravul ba, o expozitie colectiva cu participarea unei selectii de artisti care au publicat lucrari in cele trei numere ale revistei, un walk-in magazine in care au intrat si au simtit live atmosfera TATAIA peste 250 de cititori. Promovarea creativitatii de orice tip, una dintre caracteristicile TATAIA, a fost sustinuta prin alaturarea unor artisti cu sematura care lucreaza cu medii foarte diverse, cu ilustratori, creativi si oameni pasionati de vizual si experiment.
Pe langa cei mentionati mai sus, in numarul 3 al revistei au mai contribuit: Adam Hyde, Adrian Sandu, Alex Molico, Alex Patatics, Alexandra Maftei, Alexander Tinei, Ana Blejanu, Ana Elefterescu, Andra Matzal, Andreea Curt, Andrei Crisan, Andrei Egli, Andrei Ivanescu, Anna Florea, Bogdan Neagu, Claudia Rista, CmV, Codin Oraseanu, Color Nurse, Constantin Vica, Corina Radu, Cornelia Varlam, Cristian Prandea, Cristian Radu, Dana Penea, Delia Oniga, Exay Bachay, Gareth Martin, Geosab, George Crangasu, Ghica Popa, Gruia Badescu, Horia Precup, Ileana Cecanu, Ioana Blanaru, Irina Bako, Iulia Tomescu, Jane Neal, Justin Pickard, Lidia Coloji, Lana, Loredana Barbu, Marlene Stanciu, Micky Vasiloi, Mihaela Michailov, Mihaela Precup, Mihai Bagu, Mihai Dobre, Mihai Mihalcea, Mircea Pop, Mircea Toma, Miruna Vasilescu, Mitos Micleusanu, Oana Damian, Olivia Safer, Paul Dunca, Peca Stefan, Raluca Boboc, Razvan Rosca, Rucsandra Pop, Sandra Ghitescu, Stefan Lucut, Valentina Iancu, Vlad Ioan Tausance
De la bun inceput revista TATAIA s-a declarat purtator de viziuni personale asupra lumii inconjuratoare si prin asta, o reflectie fragmentata dar in acelasi timp unitara si diversa asupra realitatii. Ajunsa la numarul 3, TATAIA reuneste toate aceste realitati subiective intr-un sistem din ce in ce mai inchegat, mai complex, reusind o imagine de ansamblu mai generoasa in particularitati.
Puteti rasfoi un sample din TATAIA #3 pe tataia.net/vizual/tataia-3
TATAIA este editata de Asociatia NOI FACEM BINE, apare bianual, intr-un format grafic si editorial liber si creativ, pe 200 de pagini, aproximativ 1 kg de cultura contemporana romaneasca. Mai multe pe tataia.net
|