Codru-i frate cu romanul, dar deobicei castiga branza. Mai apar insa si vesti bune: Departamentul pentru ape, paduri si piscicultura ne anunta ca de la 8 octombrie va intra in functiune 'Radarul Padurilor', un sistem de monitorizare a traseului lemnului de la plecarea din padure si pana la procesare (sau export).Prin folosirea acestei aplicatii se urmareste stoparea taierilor ilegale de arbori, acest deziderat realizandu-se prin urmarirea prin GPS a circulatiei materialelor lemnoase de la locul de recoltare si pana la valorificare, inclusiv in situatiile in care sunt exportate in afara spatiului national/comunitar. In cadrul sistemului, operatorii din industria lemnului sunt obligati sa foloseasca aplicatia mobila pentru inregistrarea in sistem a datelor din avizul de expeditie (inclusiv coordonatele geografice ale punctului de incarcare). Ce e important sa retinem de aici e ca incepand de la 8 octombrie, orice transport dubios de lemne poate fi raportat la 112. Ba poate si daca nu e dubios, ca sa stie lumea ca publicul e vigilent :) Nu-mi dau seama cum ar opri sistemul supra-incarcarea transporturilor (preste cantitatea avizata) dar oricum, pare un pas bun. Dar nu putem impartasi parca certitudinea optimista din titlul comunicatului: Radarul Padurilor va stopa defrisarile ilegale! Nu ingreuna, nu incetini ci stopa. Tot din comunicat: ca urmare a acestui sistem nou, toate depozitele de lemne vor trebui amplasate obligatoriu in zone cu semnal. ... denumita Woodtracking (WT) si este destinata atat ocoalelor silvice de stat si private cat si operatorilor economici ce exploateaza, transporta si comercializeaza material lemnos. Acestia au fost obligati sa-si achizitioneze telefoane inteligente (smartphone-uri), sa-si instaleze gratuit aplicatia pe acestea iar in momentul incarcarii materialelor lemnoase in mijloacele de transport sa introduca in sistem datele inscrise pe avizul de expeditie, inclusiv coordonatele geografice ale punctului de incarcare. Datele vor fi transmise instantaneu catre serverul central si vor fi memorate.
Aplicatia va face corelatie intre emitentul avizului de insotire si seria/numarul avizului, adica va verifica daca acele documente de insotire au fost procurate in mod legal de catre emitent si doar dupa aceea serverul va genera un cod unic asociat acelui aviz – cod ce trebuie inscris obligatoriu pe aviz de catre emitent. Abia apoi masina de transport poate pleca la drum. (sursa)
________ Sursa foto: http://apepaduri.gov.ro/
|