CFR, o companie care ne surprinde din ce in ce mai putin la capitolul performante negative, nu ca-ar fi mai rare, dar ne-am obisnuit deja, reuseste sa reitereze. Ultima realizare, trimiterea in judecata a site-urilor ce prezinta orarul mersului trenurilor.
Evolutia CFR, cateva cifre Viteza medie trenuri calatori 1998: 86 km/h 2013: 43 hm/h Volum pasageri: 1989: 481 milioane 2010: 58 milioane CFR, compania care a reusit sa piarda in medie 3km/h din viteza medie (1998-prezent1), 20 de milioane pasageri pe an2, cu o retea feroviara in scadere3, renunta la trenuri intercity pe o ruta proaspat reparata – Bucuresti - Constanta, 5+ ani de reparatii fara cresterea vitezei. In acest context, una din prioritatile CFR pare sa fie datul in judecata a site-urilor care preluau orarul mersurilor trenurilor.
Recent, CFR Calatori s-a trezit ca e deranjat de site-urile care preiau Mersul Trenurilor, acuzandu-le de criminalitate informatica. In ce logica aceste site-uri ii aduc prejudicii CFR Calatori? Dimpotriva, in contextul in care celelalte site-uri4 au aparut ca o alternativa necesara la prafuitul site oficial infofer.ro, inadecvat/greu uzabil CFR ar trebui, in mod normal sa ofere un API deschis pentru preluarea informatiilor pentru terti. Aceste site-uri vin tocmai in beneficiul calatorilor pe care-i aduce mai aproape de serviciile CFR, cei care vand biletele. Ma simt putin tamp ca trebuie sa enunt asta – imi aduce aminte de diplomatul roman care s-a trezit sa traga la raspundere realizatorii Top Gear.
Pe langa asta, CFR fiind o companie de stat mersul trenurilor ar trebui sa fie o informatie de ordin public in niciun caz protejata de lege. Bogdan Manolea prezinta pe larg situatia pe blogul legi-internet.ro. Ma rog, orice e posibil in logica in care un moderator TV a fost ales ca presedinte al consiliului de administratie al unei regii autonome de transporturi. Daca nu s-ar fi razgandit, am fi avut macar o oarecare scuza pentru situatia de fata.
Bonus: Cu trenul de la Bucureşti la Constanţa. �n 1938 şi �n 2011
___________________ 1 Am spart Calea Ferată la sfatul Băncii Mondiale. Ce am obţinut după 15 ani de reforme? 2 CFR: de la 470 milioane pasageri in 1989, la 58 milioane in 2010 3 Ministerul Transporturilor propune �nchiderea a circa 1.500 km de cale ferată din administrarea CFR4 mersultrenurilor.ro , http://merstrenuri.ro, merstren.ro, mersul-trenurilor.infoturism.ro
|