dordeduca
0 evenimente in iulie:
etc
  • home
  • evenimente
  • impresii
  • foto
  • news
  • dordeduca ical ics
  • twitter
  •  

Impresii
13 octombrie 2004

Salonul Auto de la Paris

Galerie Film cazare Harta Transport Comentarii
Primind ieri (Duminica, 10 Oct) un telefon neasteptat de la Laski cu propunerea de a merge la <subj>, ne-am strans surprinzator de repede 5 insi, unii din motive de plictiseala, altii aproape rataciti, altii dorind sa vada prima masina pe hidrogen, altii doar sa vada si am purces spre locul cu pricina cu mare incredere si mult entuziasm.

Amplasamentul expozitiei este pe undeva la periferia Parisului, langa soseaua de centura iar ca marime: gigantic. Sa mi se fi relatat anterior dimensiunile si tot nu mi-as fi putut imagina un asemenea colos. In jur de 8 cladiri, hangare de dimensiuni militare putand gazdui usor cateva portavioane fiecare - unele avand si 2-3 etaje la fel de mari - toate pline, PLINE cu masini frumos prezentate si aranjate, ascunse dupa perdele de apa sau pereti de sticla, pe standuri rotitoare sau ingradite. Cladirile comunica intre ele prin pasarele suspendate, benzi rulante in aer liber la nivelul solului sau sisteme de poduri cu diverse forme care mai de care mai aratoase... pe scurt, o expozitie impresionanta ca dimensiuni si organizare dar si ca diversitate si numarul de masini. A trebuit de 2 ori sa sterg din pozele deja facute deoarece memoria aparatului se umplea intr-un ritm ingrijorator de alert :).

click to view full size


Masinile, binenteles, de toate felurile: de la cele mai comune sau utilitare pana la cele de lux sau sport cu design-uri uneori infioratoare. Majoritatea masinilor erau accesibile vizitatorilor in totalitate - urcat la volan, incercat butoane, mini-televizoare, gps, senzori de amprente, deschis usi sau portbagaje, etc. Altele, cele de lux sau sport, imprejmuite de un perete solid ce proteja masina de mainile curiosului, aratau aproape inaccesibile ochiului, cu atat mai mult aparatului foto din cauza aglomeratiei mereu-prezenta in jur. In aceasta categorie intra ultimul model Bugatti ce avea si o prezentare video si orala - unde sincer, dupa 5 minute de ascultat am considerat ca acel ansamblu mecanic nu intra in categoria masini de condus ci nave cosmice cu inteligenta proprie si am plecat suparat - , ultimul model Lamborghini, modele sport de lux ale unor companii noi ca Pagani, Venturi sau Sivax, modelele noi de la Maserati inclusiv ultimul model sport proaspat castigator in ultima competitie internationala, masinile Ferrari, etc.

Unele masini, cele mai aratoase si in general si cele mai scumpe, erau expuse pe postative rotitoare, unele acessiblile si publicului altele avand in jurul lor ori un mic gard, ori panglici si afise cu "va rugam, nu atingeti" sau "va rugam, nu calcati pe podea". Dorind cu tot dinadinsul sa incerce una din aceste masini protejate de afise, intr-un moment inspirat Laski se adresa scurt prezentatoarei: "Doamna, nu voi calca pe podea... sar direct in masina"

Aproape toate masinile erau insotite de cate o domnisoara, nu exagerat de frumoasa, fapt probabil intentionat, expozitia fiind totusi de masini. Din cand in cand, pe alocuri, izbucnea o muzica de zguduia intreaga sala iar o trupa de dansatoare - de data asta exagerat de frumoase :) - incepeau un spectacol printre masinile companiei prezentandu-le in acelasi timp prin miscari si gesturi nu mereu in favoarea masinii. Spectacolul se finaliza in general prin aruncarea in public a diverse obecte gen sepci, tricouri, curele, mici accesorii pt masina iar publicul finaliza si el asemanator sfarsiturilor de concerte de la Costinesti.



Eu personal am dorit sa vad BMW-ul pe hidrogen, prima masina din lume pe hidrogen. Cu dimenisunile unui tanc, 4-5 metri lungime si 2-3 metri latime, cu un singur loc, cel al soferului, decupat - gaurit aproape in caroserie, foarte inalta desi fara capota si cu un design rudimentar, indica clar ca dedesubt e o masinarie complexa pentru folosirea si stocarea hidrogenului. Doritor sa obtin detalii tehnice despre cum au reusit sa stocheze hidrogenul fara pericolul de explozie (o scurgere de hidrogen poate avea efecte catastrofale pentru kilometri intregi), am fost in final dezamagit, aici neexistand nici o tanti de la care oricum slabe sanse sa obtin astfel de informatii, iar placuta explicativa era la randu-i scrisa in stil comercial ... rezultat la care ma asteptam de altfel, masina fiind inca prototip si BMW singurul cu o astfel de reusita. Modelul a fost testat pe circuit de viteza, unde viteza maxima a fost de 303 Km/h si unde a rulat timp de 13 ore si 30 min in mod continuu cu o singura doza de combustibil. Din ce mi-a explicat Andrei, masterist chimist, hidrogenul se stocheaza in mod chimic, pe suprafetele unor metale rare cu suprafete poroase. Daca asa e si cazul acelui BMW, se explica dimensiunile si simplitatea masinii, insa procesul de extragere a hidrogenului de pe astfel de suprafete de stocare ne-a ramas insa nu foarte elucidat.



Alte modele ce m-au incantat din cele necunoscute: masinile Pagani, masinile Laraki, modelul Maserati sport de care va povesteam la inceput, acel Bugatti dubios, Venturi Fetish si sigur si altele a coror nume nu le mai tin minte. Dintre cele deja cunoscute: Aston Martin Vanquish, Maserati Quatroporte, Volkswagen Phaeton, Ferarri F360 si din nou in mod sigur si altele, si binenteles Super-Turbo - ARO romanesc expus in standul de masini de teren cu binecunoscutele manere de usi ale Daciilor 1300. Dacia Logan ca de altfel nici un alt model romaneasc (cu exceptia a doua Aro) nu au ajuns la aceasta expozitie sau poate, insa improbabil, le-am ratat noi.



Petrecand ultima jumatate de ora numai printre masini sport, de putere - Porche, Ferrarri, Aston Martin, etc - am hotarat ca e cazul sa incepem sa jucam la lotto si am pornit, de data asta linistiti si fara entuziasm, spre casa.

Website oficial: www.mondial-automobile.com
______
Autor:
 
Tag-uri
Nu exista tag-uri atasate.
Impresii
Contine 18 poze
 
Evenimente in Urmatoarele 2 saptamani
Stiri
LMMJVSD
Anul anteriorIulie 2024 Anul urmator
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
 Ianuarie
Februarie
Martie
Aprilie
Mai
Iunie
Iulie
August
Septembrie
Octombrie
Noiembrie
Decembrie
 
echipa dordeducaPrima pagină | Evenimente | Impresii | Foto | Stiri | Echipa | Parteneriate
Toate materialele de pe aceste pagini sunt scrise de noi pentru plăcerea cititorilor noștri. Avem totuși niște Condiții de utilizare.
despre noi
publicitate
parteneriate
echipa
contact
Cu scuzele de rigoare, dordeduca.ro e momentan în hibernare; posibil să revenim într-o formă nouă. ¯\_(ツ)_/¯ [Fb / Ig]