dordeduca
0 evenimente in martie:
etc
  • home
  • evenimente
  • impresii
  • foto
  • news
  • dordeduca ical ics
  • twitter
  •  

Impresii
19 octombrie 2012 brz

Platoul de asfalt al Bucegilor

Galerie Film cazare Harta Transport Comentarii

Nu sunt defel un simpatizant al ecologismului sau al feluritelor doctrine foarte verzi. Imi place sa-mi conduc masina pe drumuri de munte, dupa cum nu imi refuz deloc sansa de a calatori cu avionul sau trenul. Am primit Transalpina cu bratele larg deschise si inca astept finalizarea parapetilor protectori, amenajarea locurilor de parcarea si transformarea soselei in drum public (ca acum nu e!), cu tot cu prezenta obligatorie a politiei rutiere care sa stapaneasca obiceiurile tribale ale multora dintre conationalii mioritici.

Ma cert adesea cu prietenii mei pe tema saparii de sosele in munte, eu fiind mai mereu de partea asfaltului. Dar totul are o limita. Si limita mea se numeste DJ 713 (aka Transbucegi), mai precis drumul din Masivul Bucegi care face legatura intre Cabana Cuibul Dorului si Piatra Arsa.

Pe binecunoscutul model Transalpina, judeteanul de Prahova-Dambovita ne intampina cu perfect inutile indicatoare ce ne anunta ca drumul e inchis circulatiei publice si ca accesul e interzis tuturor vehicolelor. Evident, toata lumea le ignora vesel si merge mai departe. Urmeaza o minunata urcare, jumatate prin padure, jumatate printr-un drum de brana cu privelisti senzationale, care ne asigura ascensiunea de la Cabana Cuibul Dorului (1.030 metri) pana la Saua Dichiului (1.630 metri). Soseaua se bucura de un asfalt cvasi-impecabil, bine marcat, e, pe alocuri, ingusta, si sufera inca din lipsa de parapeti (se lucreaza la problema).

In mod normal, aventura rutiera ar fi trebuit sa se opreasca aici. La Dichiu s-ar fi putut amenaja o mare parcare, cabana (inca inchisa) ar fi putut sa ofere o terasa generoasa (nu pare sa aiba) si multiple indicatoare turistice ar fi putut imbia pietonii la ture prin Bucegi. Dar nu! Cineva a vrut si a reusit altceva: asfaltul continua pana la 500 de metri de cabana Piatra Arsa (1.950 metri altitudine)! Si e programat sa ajunga, la anul, pana la Babele (2.206 metri)!!!

Cine a vrut asta? Consiliul Judetean Dambovita? Prahova? Ministerul Turismului? Proprietarii de terenuri din jurul Pietrei-Arse, zona ce, mai nou, a capatat statut de intravilan riscand sa devina, peste vreo 10 ani, un fel de Pipera a Bucegilor? Toti laolalta? Altcineva? Da’ de ce sa se opreasca la Babele si sa nu continue pana la Crucea Caraimanului si/sau Costila? Si de ce sa nu se gandeasca onorabilii si la o vartoasa coborare spre Valea Cerbului, pentru o berica (fara alcool, desigur) la Gura Diham? In felul asta, am obtine o placuta alternativa la atat de aglomerata portiune de DN1 Sinaia-Busteni. Pai, nu?

Pana la indeplinirea acestor doar aparent nebunesti planuri de expansiune carpatina, realitatea clipei ne obliga ca, in cazul in care ne aventuram cu rucsacul in spate pe rute precum Piatra Arsa – Pestera, sa avem mare grija: traseul de banda albastra se intersecteaza cu panglica de asfalt pe care, in curand, vor defila automobilele patriei. Sa asfaltezi portiuni de gol alpin amplasate la 2.000 plus de metri altitudine intr-o tara incapabila sa construiasca un minimum sistem de autostrazi care sa acopere macar portiunile de campie si dealuri, iata un paradox mioritic de care nu putem fi decat mandri si consternati. Huo, asadar!

PS Pentru calmarea spiritelor, va propun o selectie de ilustratii cu tema: piciorul Pietrei Arse si imprejurimi in miez insorit de octombrie.


______
Autor: Mihai Brezeanu
 
Tag-uri
| atitudine | Bucegi | montan | Transalpina | Transbucegi |
Impresii
Contine 12 poze
 
Evenimente in Urmatoarele 2 saptamani
Stiri
LMMJVSD
Anul anteriorMartie 2024 Anul urmator
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
 Ianuarie
Februarie
Martie
Aprilie
Mai
Iunie
Iulie
August
Septembrie
Octombrie
Noiembrie
Decembrie
 
echipa dordeducaPrima pagină | Evenimente | Impresii | Foto | Stiri | Echipa | Parteneriate
Toate materialele de pe aceste pagini sunt scrise de noi pentru plăcerea cititorilor noștri. Avem totuși niște Condiții de utilizare.
despre noi
publicitate
parteneriate
echipa
contact
Cu scuzele de rigoare, dordeduca.ro e momentan în hibernare; posibil să revenim într-o formă nouă. ¯\_(ツ)_/¯ [Fb / Ig]