0 evenimente in iulie:

12 mai 2004

Pedaland spre Babele

Proaspat posesor de MB (ma rog, de vreo luna), am hotarat impreuna cu un amic sa ne facem de cap sambata asta. Mai precis, tinta era sa ajungem la Babele. Cu bicicletele. Nu dinspre vreo telecabina insa, ci batraneste, pe sosea, impingand vartos la deal. Asa ca... pe la 8:45 iesea din Buc. o masina cu 2(doua) bucati bicicleta pe plafon. Ajungem repejor la Sinaia, cu un trafic mai lejer decat speram. de mentionat ca muntii se vedeau binisor inca dinainte de Ploiesti, o vizibilitate de mai mare dragul. Parcam prin Sinaia, pe langa un hotel, dam velocipedele jos, si teoretic, da-i la deal. Din fericire am dat mai intai la vale, deoarece am coborat in Sinaia pana la drumul spre Targoviste. Si de aicea, din pacate, in sus. Vreme in continuare frumoasa, cu soare si cu niste norisori zglobii pe deasupra muntelui, cu aspect mai degraba prietenos. Eu nu facusem niciodata drumul de masina spre Babele, asa ca intregul peisaj imi este nou, si deschiderile largi spre sud si est sunt superbe. Din nou, se vede cu usurinta dincolo de Ploiesti, fac o poza exemplificatoare cu niste cosuri care ar putea fi de la Brazi, sau pe acolo.

Destul de multe masini, desi drumul era varza - ne-am odihnit intr-un loc unde toate vehiculele dadeau cu scutul de ceva, ajungand sa facem diferenta sonora dintre dacii si alte marci. dacia castiga. Iesim usor spre platou, ne gasim cam la acelasi nivel cu cota 1400 (ochiometric vorbind). aici treaba se cam intristeaza - drumul devine plin de noroi, si cauciucurile se infunda cu succes. Obisnuit cu mersul pe semicursiera, chestia asta nu-mi prieste de loc, asa ca din cand in cand o mai iau catinel pe langa bidiviu. In fine ajungem la intersectia spre Piatra arsa, care se vede imbietor, undeva mai in vale. desigur, nu am sanse, amicul meu incapatzanat tot mai vrea la babele, desi pauzele noastre lungi ne-ar obliga sa ramanem probabil acolo peste noapte. Aa, ne mai intalnim pe drum cu 2-3 trupe de biciclete a 2-3 bucati fiecare. Oameni normali insa, au suit cu telecabina si acum se bucurau de coborari in viteza. Inclusiv o bicicleta care coboara cu un un TAXI de PH dupa ea, cred c-am murit de ras...

OK, ca sa n-o mai lungesc, ne straduim inainte spe Babele, cand pe, cand pe langa vehicule. Din fericire pentru febra mea musculara insa, cam peste jumatate de ora drumul se blocheaza. Brusc si irevocabil, cu aproximativ un metru de zapada. Ocolim noi prin vale, cu bicla'n mana, dar dupa primul cot situatia se repeta, si tot asa. Chiar daca eram cam pe-aproape (se vedeau stalpii de cabina si toate cele) ideea de a merge o ora cu greutati pe langa noi nu e prea atragatoare, asa ca o luam inapoi. Si aici vine partea apoteotica. Inca e soare, desi s-au mai adunat niste nori, si coboram cam intr-o ora jumate ce urcasem in 5-6. Viteze mari (am inregistrat un maxim de 60 kmh pe asfalt), frane solicitate, hurducaieli. Raiul pe pamant, depasim masinile care nu pot rula cu viteza la coborare, soferii ne privesc plini de compasiune (asa mi s-a parut 8-). opriri de poze, opriri de apa, opriri de peisaj, dar tot repede coboram. Mai ramane doar bucata de urcat de la drumul spre Targoviste la masina, dar renuntam amandoi si "ne plimbam sa vedem orasu'", aiurea.... merem, mancam, plecam, Bucuresti inapoi la 23:30. sper c-ati rezistat. una peste alta, o zi magnifica.
Autor:

Nu exista tag-uri atasate.