• dordeduca ical ics
  • twitter
  •

Impresii
13 iunie 2003

movie review: Le Peuple Migrateur

Sa presupunem ca ceva nu-ti da pace si simti ca trebuie sa o iei la picior. Trebuie. Sa ajungi 10.000 km mai la stanga. In fiecare an. Si dupa x luni si cei 10.000 de km te impusca un burtos intr-o zi de week-end. Si nici macar nu te-a impuscat Bruce Willis. – bine aici ma intreb si eu ce-am cautat la un film fara Bruce Willis, dar ma rog, sa trecem peste asta.
Le Peuple Migrateur este un documentar frantuzesc care urmareste povestea pasarilor migratoare. Primul lucru la care m-am gandit a fost cartea cu « Aventurile lui Niels Holgersson » (n-am citit cartea dar am vazut desenele animate). In carte, Nils se plimba cu un stol de gaste prin toata Suedia ..si cand camera de filmat era in mijlocul stolului ai senzatia ca totul este atat de concret, ca tu esti cel care zboara agatat de gatul gascanului-capetenie al expeditiei.

Per ansamblu, senzatia pe care am avut-o eu urmarind acest film a fost un regret ca nu pot zbura. Stiu e nitel stupid (nu e singura super-putere pe care o regret), dar senzatia e destul de puternica succesiunea imaginilor are efectul de a te transpune intr-o continua stare de plutire si pentru asta trebuie sa le multumim realizatorilor pentru ca s-au abtinut si vocea omului nu a intervenit decat foarte rar si atunci timid... potentand din cand in cand tragismul unor scene, care te aduc cateva clipe cu picioarele pe pamant(sau pe scaunul din fata, dupa caz) si iti reamintesti... nu poti zbura la nesfarsit.

Oricum cei 450 de oameni cu elicopterele avioanele si baloanele lor silentioase plimbate prin 40 de tari au savarsit un film absolut impresionant oferindu-ne o experienta cinematografica aparte pe o recomandam cu multa caldura oricui, chiar si fanilor lui Bruce Willis si de ce nu chiar si lui B.W. personal.

· site-ul oficial

· view trailer 1 | 2

·