0 evenimente in martie:

25 septembrie 2012 alex

La Gura Portitei cu bicicleta - via Grindul Lupilor.

Acum 2 ani am pedalat pana la Gura Portitei, de la Vadu, in sus. Ne mai ramasesem datori cu o abordare.
Cum Gura Portitei e o fasie de nisip intre o mare si un lac, abordarea terestra se poate face de la nord sau de la sud. Prin sud, de la Corbu sau Vadu sau prin nord, pe la Grindul Lupilor, Sinoe. In ambele cazuri, se fac aproximativ 30km.
Am asteptat putin sa se mai raceasca vremea, sa se mai linisteasca tantarii, si intr-o dimineata de septembrie am purces. Ma rog, 'duminica dimineata' e un concept greoi si complex - venind dupa sambata seara, hai sa zicem, duminica in prima parte a zilei, am purces la pedalat.

Salutari dascalui din Sinoe sau cui a facut ca toti pustii (ciutanii) ne salutau cand treceam pe langa ei. Surprinzator si placut.

Ne-am intors cu spatele la campul de eoliene de langa Mihai Viteazu si-am inceput sa pedalam spre Marea Neagra. Pe un drum de pamant, insa suficient de neted/batatorit, pe care ne-am intersectat atat la dus cat si al intors cu cateva Dacii 1300 care pareau sa mearga cu peste 100km/h. Asa o fi standardul in zona.

Un panou langa o poarta larg deschisa anunta, spre amuzamentul tuturor ca accesul in Rezervatia Nationala Grindul Lupilor este interzis. Exact aceeasi situatie o intalnisem si pe drumul de la Vadu la Periboina. Niste reguli fara cea mai vaga intentie de aplicare.

O ecluza dezafectata face totusi imposibil accesul masinilor dintr-un punct mai departe. Drumul se ingusteaza mult (si) datorita buruienilor si trece printr-o zona in care probabil in partile mai calduroase ale anului e plin de tantari.

De tantari am scapat, nu si de ghimpi.

Am facut o pana, la 2-a (pe roata din spate), n-am ami avut rabdare si-am incercat s-o duc din pompe pana la o zona mai propice unei interventii tehnice. Pana am vazut ca si roata din fata a inceput sa fasaie. Si-asa, ultimii ~2km i-am facut cu bicicleta pe umar.

4 pene la 2 biciclete - la dus. Celelalte 2 biciclete aveau solutie auto-vulcanizanta si au rezistat cu brio. Cand am ajuns la Gura Portitei ne-am intors cu rotile in sus si am inceput sa scoatem ghimpi.

Service biciclete ad-hoc.

Adunati de pe drum.

In statiune, in afara de cativa muncitori care mai ciocaneau pe ici-colo, am fost intampinati cu curiozitate de pisicile locului.

Nenea, nu dai si tu un peste?

La intoarcere a fost cam ca la dus - si ma refer aici la tzepi.

Magarii de pe Grindul Lupilor.

Parc eolian la apus. Not bad.

.. si alti parametri tehnici, aici

Spalatorie velo. Multumim Vladut.