0 evenimente in martie:

04 ianuarie 2006 doru, Catalin

Dormind pe Lespezi.

...despre o seara tihnita de decembrie, petrecuta intr-un bivuac pe Vf. Lespezi, la 2537m si -15�C

Punctul de plecare a fost cabana Piscul Negru, unde am ajuns vineri9.12.05 seara. Ne-am echipat (cam) incet, si dupa miezul noptii am inceput urcusul cu fruntile sus, incununate de frontale, ca 3 licurici prin padure, catre stana in care intentionam sa innoptam. Intrucat eram toti pentru prima oara in zona, ne-am bazat (cu succes) pe serviciile unui credincios GPS.

1.5h mai tarziu eram deja la stana unde am adormit pe priciuri. A doua zi, dupa mic dejun a la primus, am inceput10:00 sa urcam pe piciorul Lespezi catre varful omonim.
Am taiat urme, zapada fiind destul de adanca, pe alocuri peste brau.
Inainte de panta finala catre varf, am facut o pauza de rehidratare, motiv pentru care am mai solicitat primusul in sensul prepararii unei supe.

Imediat dupa reluarea urcusului, ne-am intalnit cu plafonul de nori. Nu ne-a suras prea tare drumul cu capul in nori si intrucat pragul stancos ce trebuia sa-l descataram in continuare era acoperit de zapada nu tocmai aderenta, ne-am vazut nevoiti sa ne intoarcem din drum si am coborat spre dreapta ocolind pe la baza stancilor, unde am avut de-a face cu zapada adanca dar stabila. (La intoarcere, pe vreme buna, cand am vazut ca pragul nu avea decat vreo 8m inaltime, am preferat sa-l urcam direct, la coltari si piolet).

Ultima panta am urcat-o aproape fara vizibilitate, fara prea mare tragere de inima, doar din dorinta de a atinge totusi varful, ca tot ne chinuiseram sa ajungem asa aproape.

Cu circa 50m inainte de varf, un chiuit prelung m-a facut sa tresar, dar nu era decat Catalin, care isi exprima bucuria: ieseam din plafon, exact la momentul apusului, deasupra unei mari de nori nesfarsite, din care se iveau doar cateva varfuri de peste 2500m: Negoiu la o aruncatura de bat, Vanatoarea lui Buteanu undeva in est, si mai in spate, departe, trapezul Vistea-Moldoveanu.

Ajunsi pe varf, am purces la savarsirea faptei ce se vroia savarsite inca de acasa: o seara tihnita de decembrie sub cerul liber, la 2500+ m. Intrucat nu am gasit in jurul varfului grota recomandata de prieteni (era acoperit totul de zapada), am gasit un loc - care sa ne ofere protectie in cazul in care s-ar fi starnit vantul peste noapte - la cativa metri mai jos, pe versantul nordic, la adapostul unei stanci.

Despre bivuac, e greu de descris in cuvinte... o noapte de vis, cu o luna plina ce lumina intreaga creasta a Fagarasilor, un cer fara urme de nori, cu puzderie de stele pe bolta, satele din Transilvania licarind cald in vale, totul incununat de un apus superb de luna peste Negoiu (pe la 4 dimineata).

Cu toate ca temperatura n-a fost prea generoasa (undeva sub -15 grade), vantul a fost tolerant prin inactivitate, asa ca indraznesc sa spun ca n-am chiar suferit de frig.

Ceea ce nu se poate spune despre dimineata, cand ne-am dezmortit cam greu, asa ca nu am reusit sa fotografiem rasaritul. Re-echiparea, incaltatul bocancilor inghetati, le-am resimtit doar ca detalii de care nu puteam insa sa ne plangem, dupa "visul" minunat de peste noapte.

Dupa ce ne-am strans rucsacii, Catalin a dat o fuga pana pe varful Caltun, aflat in imediata apropiere, pentru fotografiat, apoi am coborat pe acelasi traseu ca si la urcare, pe un soare orbitor.

Imediat dupa proeminenta stancoasa de la mijlocul piciorului Lespezi, am facut o pauza de o ora pentru rehidratare, de care am profitat si pentru a face plaja pe rucsaci :).

Reintoarcerea la civilizatie, drumul spre casa... nici nu mai merita mentionate.

Crew: Corina Drosino, Catalin Pobega, Doru Staiculescu.