0 evenimente in aprilie:

25 august 2010 Cornelia

De la Artmania la Maiden si mai departe spre sud-vest

Rucsacul inca mirosind a mare, cu urme de nisip, se pregateste pentru o calatorie lunga si ca urmare cu o grea povara: Transilvania si inaltimile Retezatului erau planul meu, via Artmania. Dar, asa cum am invatat din calatoria aceasta, Best plan is no plan. Si sa vedeti pe unde am (mai) ajuns!

Inainte de toate, fac un troc de corturi cu Marius si Dev: iau cort mic de la Dev, il dau lui Marius si imi da la schimb cort mare. El pleaca mai departe - cum ii sade bine - cu autostopul pana la Salonic (cine se aseamana se aduna:) ), iar eu iau mai intai drumul Sibiului.

La 9 dimineata ma intalnesc cu Simona - unul dintre cei mai placuti parteneri ai mei de drum - si dupa ce trecem pe autostrada cu Floarea - Soarelui deja apusa, ajungem la amiaza in orasul meu iubit din Transilvania. O data ajunse, ne intalnim si cu Magda care a aflat ca pleaca cu cateva ora inainte. Cum ziceam: best plan is no plan!

Ne-am cazat in cel mai frumos loc din Sibiu - cel putin cel mai frumos dintre toate cele in care am stat pana de data aceasta: la Hostel Felinarul, cu Rosie - o catelusa pe post de jucarie pentru toti oaspetii, deci si pentru noi - si Josephine, venita tocmai din Australia pe aici. Farmecul Sibiului a convins-o sa mai ramana cateva luni si acum se ocupa de hostel.

Cum anul acesta Artmania a insemnat mult mai multa arta ca in ceilalti ani, cu biletul de concert am vizitat si Muzeul de Istorie, pe care pana acum l-am ocolit. Nu stiu daca e bine sau daca e rau caci mi-a oferit una din surprizele frumoase din aceasta sosire.

Inca de anul trecut imi doream sa ii vad la Artmania pe cei de la Kamelot. Pe langa ei, au mai urcat pe scena din Piata Mare vineri, 13 august: finlandezii de la Swallow the Sun, americanii Kamelot, britanicii Sister of Mercy; sambata, 14 august, au animat Piata Mare: norvegienii de la Sirenia, suedezii de la Dark Tranquillity si armeanul (nu americanul) Serj Tankian.

Vineri, pe masura ce urcau trupele pe scena, dezamagirea era si mai mare, asa ca cel mai mult mi-au placut cei de la Swallow the Sun, desi nu ii stiam pana acum.

Cum Kamelot erau marea asteptare a mea, iar Sister of Mercy a celorlalti, parerea e ca toti am fost dezamagiti.

Kamelot a avut un sunet prost si nu stiu de ce, dar mi-au lasat impresia si de un usor playback. De mai multe ori se auzea vocea lui Khan, dar el era departe de scena si disperarea colegilor de scena la absenta lui era clara.

Sister of Mercy m-au bucurat doar cu Temple of love. Au aparut in umbra si cam asa au fost tot concertul, si la propriu si la figurat.

Atat Kamelot, cat si Sister of Mercy mi-au dat impesia ca au sustinut un concert din categoria celor "de odihna" intre alte concerte mai importante pentru ei.

Daca cei de la Kamelot m-au dezamagit, apoi Serj mi-a frant inima...si Simonei la fel. Se vad usor oamenii prin venele carora curge sange de balcanic sau de natie asuprita in trecut de rusi.

Sirenia iara au fost o surpriza placuta, mai ales ca am inteles ca vocalista este de doar un an in formatie si asta nu se vede.

Dark Tranquility au fost argintul viu al festivalului, fara sa il luam in seama pe Serj.

Cum Simona nu mai fusese prin Sibiu si de parca nu a fost cucerita si ea din prima clipa, sambata mergem la Muzeul Satului - intrarea pe baza de bilet de concert.

Targul mestesugarilor ne intampina cu tot felul de minuni rurale, dar noi ne-am satisfacut poftele gastronomice la Hanul (Crasma din Batrani) din Muzeu. Sa va zic cu ce? Pai: pastrama innecata in usturoi, cu un bot galben de mamaliga langa, sa dea culoare farfuriei si aburi de pofta. Ca sa aibe companie, in farfurie a fost asezat ,spre deliciul papilelor gustative, si un carnatoi de casa, toate udate cu o halba rece de bere. Sau doua? Nu mai stiu.

Ne luam la revedere de la Sibiu din Turnul cel Mare, pana anul acesta neurcandu-i scarile.