dordeduca
0 evenimente in martie:
etc
  • home
  • evenimente
  • impresii
  • foto
  • news
  • dordeduca ical ics
  • twitter
  •  

Impresii
08 noiembrie 2004 Daniel

Autumn Fototur

Galerie Film cazare Harta Transport Comentarii
Viseu de Sus, 27 octombrie 2004. Ora 6 dimineata si ploua marunt-marunt, mocaneste. In fata locomotivei cu abur ce fumega incet ma distreaza corelatia lingvistica "ploaie mocaneasca - mocanita". Am venit aici pentru a participa la prima saptamana din foto-tur-ul de toamna Mocanita 2004. Am ajuns cu cateva zile inainte si ploaia nu se mai potoleste. Parca ne face un pic in ciuda, dar nici noi nu ne lasam. Impreuna cu ceilalti participanti, suntem 9, cautam locuri mai uscate pentru a pune camerele de luat vederi.

Excursia de luni o facem doar pana la "Ihoasa", pe linia de "Novat", pentru ca este mai putin aglomerat si linia mai putin cunoscuta. Ploua asa de "mocaneste" ca nu ne vine sa stam cu obiectivele sub cerul liber. Ne adapostim sub brazi sau prin vagoane, dar nu scapam locomotiva din ochi si cautam in continuare unghiuri inedite. Manevrele sunt lungi pentru ca se coboara vagoane pline si se urca cele goale. "Vine o drezina!", se auzi un stirgat si parca nu ne-a mai pasat de ploaie. Fiind luni muncitorii forestieri nu incap toti in vagoane si mai urca si cu alte mijloace mai mult sau mai putin cu abur.

Dimineata de marti vine fara ploaie. Infloresc sperantele de soare ca ciupercile dupa ploaie, dar cerul va fi tot inorat. Oricum mergem pana la "Gura Stevioarei" si cativa merg chiar mai sus, pana la "Stevioara". Cei ramasi in vagon incearca sa reaprinda focul din soba, dar lemnele sunt prea ude. Incepe ploaia. Tot mocaneste!

Miercuri este o zi asteptata cu nerabdare pentru surpriza placuta rezervata participantilor: Mocanita 763-193, Krauss. Fosta locomotiva de pe linia de la Moldovita, care nu a mai functionat de 3 ani, si care, cu mici reparatii, este pregatita pentru a doua zi. In ultimul moment apare o problema: "o sarit un dop si mai dureaza cata pana il sudam" ne spune seful atelierului mecanic. Se lasa seara, ploaia se oprise si ne-am pregatit pentru fotografiile de noapte. Inainte de reparatii locomotiva trebuie racita incet, proces ce va dura cateva ore. Langa mine s-a asezat un cameraman german si ne lungim in discutii tehnice pana ce si frigul s-a instalat bine. Ceilalti s-au dus la culcare, este deja ora 22, dar acum este atmosfera mai curata si mai linistita.
Miercuri dimineata. Kraussul functioneaza! Plecam pana in "delta", la "Novat", pentru ca mai mult locomotiva nu prea poate sa mearga. Pe traseu facem cateva opriri printre picaturi pentru ca ploii nu-i prea vine sa ne lase. Profitam de atmosfera clara si de aerul proaspat, desi iarba e uda, ca sa alergam inaintea trenului sa-l prindem in curba de la "Valea Scradei". Excursia este scurta si unii dintre noi prefera sa astepte trenul de productie ce vine de la "Faina". De la "Novat" vor lua acest tren pana la Viseu, dar noi ne intoarcem cu Kraussul.

Joi si vineri ploaia s-a oprit. Soarele incarca sa-si faca simtita prezenta, dar inca mai lupta cu norii. Este oricum mai multa lumina si mergem pana la "Faina". Desi noroiul a ramas mare ne incumetam pe dealuri si avem parte de unghiuri deosebite. Pana la urma a meritat, cu toate ca atata ploaie nu am prins de cand ma stiu!
Sambata fiind ultima zi, pentru cei care "au rezistat ploii" pana la sfarsit, mergem pe jos in "Valea Scradei" sa prindem din fata un tren turistic anuntat pentru ora 9. A venit dupa 1 ora si jumate, dar soarele s-a ridicat bine si chiar incalzeste putin.

Prima saptamana pe CFF Viseu se incheie cu speranta ca urmatoarea va fi mai luminoasa. Asa s-a si intamplat!
4 octombrie 2004, soare caldut, cer albastru cu nori mici si trecatori au intregit peisajul de toamna conturat din ce in ce mai mult de padurea care isi schimba culorile. Dupa ploaia din saptamana trecuta parca suntem in alt anotimp si prin alte locuri. De fapt in actuala atmosfera, cu mai multi participanti (16), parca nici nu mai tinem minte ploaia de atunci. Doar ca acum se simte ca vine iarna: dimineata si noaptea sunt mai reci si parca ar fi interesanta si o ninsoare...
Principalele atractii ale saptamanii au fost calatoria cu camionul in fata trenului si excursia de la Cluj.

Luni, mai mult pentru fotografi, am putut sa mergem cu un camion-drezina pana la "Bardau" pentru a fotografia trenul ce merge in spate la 200-300 metri. Pentru film solutia nu este prea buna pentru ca zdruncinaturile puternice afecteaza calitatea inregistrarii. Dar pentru fotografie a fost foarte interesant.
Joi, 7 octombrie grupul a mers intr-o vizita la atelierele de reparatii din Cluj (Remarul 16 Februarie), aici fiind cel de-al treilea loc din Europa unde inca se mai repara si se fabrica locomotive cu abur. Intregul proces de reparatie este impresionant, cu atat mai mult cu cat lucratorii iti raspund la intrebari si iti explica! Pentru cativa membrii ai grupului vizita a fost o premiera si chiar o surpriza placuta de a vedea in reparatie locomotive din Vestul Europei.

Inca o data contrastele de tot felul de pe Valea Vaserului au creat imagini formidabile, fie ele pe pelicula sau in memorie. Pentru foto-tururile din 2005 organizatorii anunta surprize importante: locomotive restaurate si poate chiar o locomotiva cu abur in functiune dupa aproape 35 de ani.
Sa ne revedem cu bine in urmatoarea tura!


____________________________________
Daniel Secarescu face parte din grupul de en tuziasti - curatori ai mocanitei de la Viseu. Mai multe fotografii si amanunte despre activitatea lor puteti gasi la: www.cffviseu.ro

______
Autor: Daniel Secarescu
 
Tag-uri
Nu exista tag-uri atasate.
Impresii
Contine 4 poze
 
Evenimente in Urmatoarele 2 saptamani
Stiri
LMMJVSD
Anul anteriorMartie 2024 Anul urmator
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
 Ianuarie
Februarie
Martie
Aprilie
Mai
Iunie
Iulie
August
Septembrie
Octombrie
Noiembrie
Decembrie
 
echipa dordeducaPrima pagină | Evenimente | Impresii | Foto | Stiri | Echipa | Parteneriate
Toate materialele de pe aceste pagini sunt scrise de noi pentru plăcerea cititorilor noștri. Avem totuși niște Condiții de utilizare.
despre noi
publicitate
parteneriate
echipa
contact
Cu scuzele de rigoare, dordeduca.ro e momentan în hibernare; posibil să revenim într-o formă nouă. ¯\_(ツ)_/¯ [Fb / Ig]