0 evenimente in aprilie:

20 iulie 2011 Irina

7 zile+ in camping la mare!

De o saptamana stau in campingul Cosmos din Eforie Sud.
E dimineata. Imi beau cafeaua in camaruta luminata de soare de la receptie si ma conectez pe net-ul wireless. Azi am fost harnica, m-am trezit si am pozat rasaritul, am inspirat puritatea aerului de pe malul marii intre ora 5 si 6.30. M-am jucat cu soarele. Cafeaua facuta la primus in cana mare de tabla miroase ametitor a viata.

Mi-am dorit de mai mult de 10 ani sa fac asa ceva, sa vin sa stau in camping, sa imi aranjez viata si zilele incet...sa ma bucur de ea, pe indelete. Si iata, abia acum, incheind conturile cu un job in care am stat 8 ani, mi-am permis aceasta bucurie! Ce e mai frumos in viata?
Sa traiesti pertinent, ingrijindu-te de o multime de lucruri logice sau sa-ti dai voie la modul impertinent sa faci o multime de nebunii? Stiam Eforie Sud de muulti ani, stiam campingul asta de ceva timp, mai venisem in weekenduri in el si tanjeam sa vin pentru o perioada mai mare.
Am mai fost si in altele, prin Navodari, dar aici m-a tras inima instantaneu cand am decis sa vin la mare. De ce?
Pai in primul rand senzatia de siguranta si de atmosfera familiala e mare, si asta a contat, mai ales ca am venit singura.
Apoi, e un loc foarte curat, cu iarba multa, are toate utilitatile necesare, e multa umbra pentru corturi asa ca daca dupa amiaza nu ai chef de soare poti citi pe indelete la umbra, langa cort. E liniste, nu sunt manele si oamenii sunt civilizati.
Marea e la doi pasi, cobori o coasta si gata. Cel mai tare imi place apa marii aici. Este limpede ca si cristalul, si se adanceste incet. Te  poti duce pana departe fara probleme. Fata de campingurile din Navodari unde apa e mai poluata si de prezenta combinatului Petromidia, aici e superb.
NU ma mai satur dimineata sa inot in apa cristalina, verzui albastruie. Pe digul dinspre pescarie e plin de cormorani. Am mers la ei in vizita intr-o seara si in dimineata urmatoare.

Cum stau la net la receptie in fiecare dimineata si seara, vad oamenii care se perinda pe aici. Au o veselie si familiaritate pe care nu am mai gasit-o in alte campinguri.
Exista cateva frigidere la receptie si fiecare isi pune aici ce are de tinut la rece.Am o senzatie ciudata de mare familie. De cand stau pe aici am vazut cum s-au perindat o multime de turisti straini, ceea ce m-a bucurat: italieni, cehi, polonezi, nemti, parca si niste greci erau ieri. Aseara au venit niste motociclisti din cehia.
Nea George, seful, reuseste sa se inteleaga cu toti, in cateva limbi in care se descurca bine. In camping gasesti un magazin si o dugeana cu legume de unde cumperi mai ieftin decat de la magazinele din zona. ceea ce e bine.
La dusuri e apa calda: la pranz, vreo 2 ore si seara nelimitat.
 Si sa spun ce am facut eu de cand sunt aici!
Pai...baie in mare la greu, mergand pana departe in larg! Intr-o seara am luat o barca si am mers departe, am facut baie sarind in cap din barca intr-o apa adanga si de un verde inchis. Apa e calda, superba.
Am facut poze la niste rasarituri spectaculoase. Am mers la cariera de piatra de la Mihail Kogalniceanu si am pozat lastuni, sunt sute de cuiburi acolo. Malul de sub camping e plin de cuiburi de prigorii, azi mi-am planificat sa le pozez.
Te poti plimba si cu bicicleta, eu o am in masina dar nu am avut efectiv timp sa o scot, o las pentru grindul Chituc unde voi merge de aici.
Am mers la Techirghiol si m-am dat cu namol.

Ce e interesant e ca de o saptamana de cand sunt aici nu ma mai doare nimic din cate ma dureau cand eram la birou, corpul mi s-a inzdravenit de la soare si apa, pofta de viata e la cote maxime. Doua nopti le-am facut in aer liber, punandu-mi izoprenul si sacul direct sub stele. A fost fain. Apoi am mers  in zona Mangaliei, spre Limanu. Am vizitat manastirea Hagieni, un colt straniu de o liniste austera...o manastire urcata pe o colina langa un lac vegheat de maluri stancoase si aride. M-am plimbat prin padurea cu serpi de la Hagieni. O padure ciudata, cu o vegetatie mediteraneeana, cu liane, cu stufarisuri. Nu prea am gasit insa serpi, desi mi-as fi dorit, dar se spune despre aceasta padure ca este rezervatie naturala cunoscuta pentru numarul mare de specii de serpi existente. In 25 de minute de la Eforie ajungeti acolo, facand dreapta spre Negru Voda dupa sensul giratoriu de la Mangalia, spre directia vama Veche.

Voi reveni intr-o noua pagina cu impresii din grind. Desi, recunosc, ca nu imi vine sa mai plec de aici.
Si e foarte posibil sa ma intorc in curand.

Cazarea in camping la cort: 13 lei de persoana (indiferent de numarul corturilor), 4 lei de masina pe zi.
Casuta: 50 lei.
Telefon: 0241 748 664 ; 0744 209 434 (domnul George)