0 evenimente in aprilie:

20 ianuarie 2006 Catalin

31.12 pe creasta Fagarasului

Dupa multa ploaie si vreme urata, cerul instelat de deasupra cabanei Barcaciu din seara zile de 30 dec 2005 ne1 dadea sperante mari in ce priveste indreptarea vremii pentru a doua zi. Pe 31 dec 2005, in jur de 8 AM paraseam cabana, avand la noi doar strictul necesar (echipament de iarna, folie supravietuire, apa si putina mancare si ciocolata) si bine-nteles... trepiedul ;-)

Foto: Catalin Pobega

Ajunsi in creasta dupa doar o ora, ne-am dat seama ca zapada este f buna de mers, soarele pe un cer fara nori prevestea o zi frumoasa, iar vantul rece tinea temperatura foarte joasa, asa ca nu ne-am putut abtine de la incercarea de a realiza un vis mai vechi: parcurgerea crestei fagarasului iarna, de la Vf Scara2422 pana pe Vf Negoiu2535.

Odata decizia luata, nu mai era loc de razgandiri & reticente... calatoria noastra a durat 13 ore cu tot cu poze, am trecut asfel de varfurile crenelate ale Mazgavului, am urcat dealul Golgotei (Serbota cu a ei panta care nu se mai termina), am parcurs Custura Saratii si apoi epuizati am ajuns pe piciorul Negoiului unde am prins un apus superb din ultima zi a lui 2005 .

Pe Custura Saratii am luat hotararea impreuna cu Corina sa o facem matematic, doar coborarea de pe vf Serbota am facut-o pe Sud, urcand apoi din nou la linia crestei. Ne-ar fi fost mult mai usor sa coboram in S, in vale, sa parcurgem valea si apoi sa urcam pe un picior pe Negoiu, dar amandoi am decis ca vrem Custura.

A fost obositor din cauza ca a trebuit sa stam concentrati permanent, nu se vedea stanca, zapada o acoperea complet. Au fost portiuni unde am stat cu multa grija sa curatam cu pioletul zapada pt a gasi prize sigure... ne asteptam unul pe altul, mergeam cu schimbul in fata si pentru siguranta, calcam pe aceleasi urme. Inainte de a catara ma uitam ce am in spate si imi calculam locul unei eventuale caderi, imi spuneam permanent "o singura greseala e prea mult". Odata bagati pe custura, era dificil sa te mai intorci inapoi. E un fel de crasta Sudica a Craiului dar cu multe urechi de iepure1 gen creasta Arpasel, turnulete care trebuiau suite si apoi coborate.

Foto: Catalin Pobega

La final de zi am ajuns pe vf Negoiu, unde ne-am sunat prietenii ramasi la Barcaciu sa le spunem ca suntem bine si ca vom cobora spre cabana Negoiu pentru a innopta acolo. Am coborat deci la frontale pe urmele lasate de cei care au urcat pe vf Negoiu de la cabana (pe valea dintre Muchia Tunsului si Muchia Serbotei) pe urmele unei vechi avalanse. Picioarele mergeau deja singure din cauza oboselii si deshidratarii.

La ora 9 PM deschideam usa cabanei Negoiu. Am facut acolo revelionul, avem surpriza sa fim rasplatiti cu o camera de 6 paturi, sa ne lafaim doar noi doi. Ne-am bucurat sa-i salutam pe Horia Colibasan si pe cei de la Alternative Timisoara care faceau revelionul acolo si dupa un ceai cald am plecat repede la culcare, franti de oboseala. Spre deosebitre de restul conationalilor, trecerea dintre ani ne-a prins dormind, ratarea sampaniei si artificiilor fiind surclasata cu brio de realizarea unui vis frumos la sfarsit de 2005.

Ture faine tuturor,
Catalin Pobega

________
1 Corina Drosino + subsemnatul
2 doua stanci proeminente din creasta

Foto: Catalin Pobega

Ture la care a mai participat Catalin