0 evenimente in martie:

22 iunie 2013 alex

Vidraru Bike Challenge, inside-out

Vidraru Bike Challenge, unde am ajuns printre primii 3. Primii 3 la start. Adica cu 3 zile inainte de competitie. Adica eu si domnul & doamna Prajitura, sa mai punem umarul la hei-rup-ul semi-controlat al ultimelor 2 zile de organizare. Caminul Cultural Capat�neni a cunoscut 2 zile de activitate probabil mai intensa decat deobicei, devenind centru de comanda, depozit si Santa's workshop – pregatit ~450 pungi de participare – sub vigilența neobosită a Oanei

Cu scuza unui control de calitate al proiectului, in ziua competitiei am parasit voluntariatul propriu-zis si m-am depus la start, alaturi de Fernando – si ~400 de alti pedalatori – numar usor impresionant pentru o prima editie. Cam 10 concurenti la fiecare membru din echipa de organizare.

Muzica de cu seara inca-mi susura in urechi, coincidenta facuse ca pensiunea la care stateam sa fie si cadrul unei mini-tabere/banchet al unui grup de scolari/liceeni plini de energie si ritm, cum e si normal. Cam pana la 2 noaptea. Camera noastra fiind fix deasupra salii de festivitatzi -tzi -tzi -tzi boom boom boom. In acelasi timp nu puteam sa nu ma bucur de veselia tineretului, dar as fi preferat sa fi fost pusi in garda de gazde.

Revenind la start. 65 de inscrisi la maraton (90km) (dintre care 4 fete) si ~330 la semi-maraton (35km). Concetratie maxima de spandex, cadre si suspensii de soi. Btw, ca tot n-aveam inspiratie pentru textul de fata, am facut un recensamant partial al marcilor de biciclete ale participantilor (cei inscrisi pe site). Cu ce se dau baietii si fetele care se dau? In majoritatea lor cu Cube (53 bucati = 15%), Merida (13%), Focus (8%), Scott (7%) si Trek (7%). DHS-uri au fost 5, dar si un Rich Bike. Tot la capitolul asta respect pentru atitudine celor 2 participanti care, au venit pentru contrapunct, cu biciclete cu cric – la o lupta cu biciclete full suspension si cadre de carbon :)

Surprizele au inceput de la start. Care s-a dat fix la ora anuntata, la minut ? ceea ce a parut usor nenatural :)

Norocul sau dibacia organizatorilor, traseul, initial comun pentru toti cei 400 participanti, incepe cu 5km / 200m urcare pe Transfagarasan, intre Capataneni si Barajul Vidraru, spatiu suficient pentru rasfirarea competitorilor.

In timp ce eu si colegii din pluton gafaiam intens la deal, o catea filo-ciclista alerga vesela langa noi, aproape la misto – aceeasi catea care ne-a urmarit tot drumul cu 2 zile inainte cand facusem o recunostere de traseu, aspect nu maxim de magulitor, in sensul ca n-am reusit sa pedalam mai repede decat viteza de deplasare a unui caine – destul de jigarit, care ne-a pierdut de-abia la ultimele coborari, ori pentru ca mergeam in sfarsit prea repede, ori pentru ca eram inapoi in sat si s-a luat cu altceva.

Apropo de caini, in primul tunel de langa baraj se pierdusera 2 pui - de cateva saptamani pe langa care au trecut cateva sute de ciclisti, pe intuneric, intr-o oarecare viteza. Sper fara intersectii neplacute.

Intreg traseul a fost pe drum forestier, suficient de lat pentru depasiri si cu pante abordabile – am simtit nevoia descalecarii doar de 2 ori.

La punctul de alimentare mi-am pus – unii ar spune spre rusinea mea – genunchere si cotiere (de imprumut, albe, de fata :) in speranta ca o sa-mi dea ceva bonus de curaj la vale. Cum se chemau desenele alea animate in care o ratusca? nu stie sa inoate si o bufnita ii da un baston, 'sa se tina de cer' cu el, ca sa capete curaj? Cam asa..
Ma rog, am coborat tot ca o domnisoara delicata, dar ceva mai putin timid decat decat la ultimele dati, mai ca nu m-au depasit asa de multi, si am si depasit eu insumi vreo 3-4 – asta fara sa-i numar si pe cei cu pene.

Alta 'reusita' pe coborare, la un moment dat mi s-a epuizat bateria de la GoPro si cand am schimbat-o am pus-o din greseala pe modul time-lapse, care face cate un cadru la fiecare 5 secunde, adica am ratat sa filmez fix partea cea mai spectaculoasa.

In primele 2 minute dupa finish n-am zis cred nimic, i-am raspuns mai degraba prin miscari din cap lui Fernando, nu-mi venea sa-mi folosesc inca gura la altceva, prioritizand influxul de oxigen si lichide. Cu vreo 200m inainte de finish 'dadui totu' si-l depasii pe 343, cu 3 secunde. Am ajuns mai repede decat 60% dintre baieti si 80% din toate fetele participante (pentru un termen de comparatie avantajos :)

Locul 1 la maraton i-a revenit fara prea multe surprize lui Kelemen Arpad – dupa cum mi-a anticipat un nene cu care-am intrat in vorba cand am dus postere la magazinul DHS parts din Constanta. A avut dreptate. 90km /2500m diferenta de nivel in 4h25, adica in medie 20km pe ora! La 25 de minute de urmatorii 2 clasati: Daniel Rosioru si Nicolae Tintea, care-au terminat impreuna, asa cum e frumos :)

La capitolul statistici, pe mana Salvamontului au ajuns doar 2 dizlocari de umar si 1 fractura, statistic acceptabil pentru 400 de participanti.

Lasand la o parte cei cativa cetatenii care s-au ratacind crezand ca 'X'-urile sunt semne care marcheaza pe unde o ia traseul, feedback-ul a fost covarsitor pozitiv, a ajutat si vremea, peisajul traseului si gasca de organizatori muntomani care s-a descurcat preponderent cu brio si zambete de la prima editie. So asteptam Vidraru Bike Challenge 2014.