0 evenimente in martie:

25 aprilie 2007 alex

Veliko Tarnovo

Week-end cu inceput ratat - dupa ce planurile de plecate spre Iezer / Papusa au dat cu virgula, ca sa nu ne irosim de tot weekend-ul, sambata la 12 coboram bicicletele pentru o plimbare catre Darvari (un lac din proximitatea Capitalei). Moment in care, in urma unui telefon neasteptat, oportun si binevoitor am urcat repede bicicletele sus, am aruncat cateva chestii in bagaje si ne-am grabit sa umplem ultimele 2 locuri ramase din masina lui Vamos, cu destinatia Veliko Tarnovo.
veliko tarnovo

E momentul sa marturisesc, ca spre rusinea mea, niciuna dintre parasirile frontierelor patriei, nu avusese pana acum destinatia vecinilor de la Sud (si culmea, sunt Constantean).
De altfel Doru ma tot imbia la o tura de biciclete in zona Veliko Tarnovo, insa, o asemenea vizita de curtoazie co-europeana nu se materializase inca.

So. Bucuresti, Giurgiu, taxa de drum (vigneta - 5Eur) - pod peste Dunare - Russe, Bjala, Veliko Tarnovo. Am trecut de granita, si am cautat imediat un post de radio local, intru acomodarea cu rezonantele limbii locului. Intr-un calup de stiri dintre 2 slagare bulgaresti, ne-am prins (de fapt Matei) si ce inseamna Veliko - am auzit Veliko Britain, deci Veliko Tarnovo inseamna Tarnovo Mare / Great Tarnovo.
cetatea veliko tarnovo

Ajungem. Un orasel dragutz cu o puternica si foarte dragalasa patina istorica, asezat pe 3 dealuri, cu case in panta, stradutze inguste si relativ intortocheate, intr-un oarecare stil mediteranian. Centrul Se afla pe culmea unui deal, la capatul caruia troneaza cetatea, de altfel VT a fost la un moment dat capitala Bulgariei (pe vremea celui de-al 2-lea Tarat). Orasul e pozitionat strategic, la inaltime, strada principala/turistica (Gurko Street) se afla pe o culme de deal, fiind suficient sa te abati putin pentru a ajunge la o belvedere a padurilor si platourilor stancoase inconjuratoare.
veliko tarnovo bulgaria

Am ajuns dup-amiaza. O plimbare de orientare in spatiu. Schimbam leva - exchange-urile accepta si lei iar o parte localuri accepta euro. Nu reusim sa gasim hotelul care ne fusese recomandat - Hotel Trapezitsa - (desi ulterior ne-am dat seama ca am trecut de cateva ori prin fata lui), suntem abordati de un localnic ospitalier, si ne cazam intr-o pensiune cu camere foarte mari, priveliste, foarte aproape de centru, cu 15 Leva (7.5 Euro).

Dupa cum probabil ati auzit, cam orice e nitel mai ieftin in Bulgaria. O masa coplesitoare (calitativ & cantitativ) intr-un restaurant nu neaparat ieftin ne-a constat ~20RON de persoana. A trebuit sa impartim nota in mod egal ca oricum nu intelegeam ce scria pe factura :) Apropos de ieftin, piata imobiliara e si ea spectaculos de ieftina. Case la malul marii cu ~30.000 Euro. bulgaria

Catarare
Orasul e la iesirea din niste chei stancoase foarte largi dar cu pereti inalti si de o compozitie care-i face adecvati alpinismului. De altfel Veliko Turnovo e o destinatie predilecta de weekend a cataratorilor romani. Exista o multime de trasee amenajate (pitonate), de diverse grade de dificultate. Am fost si noi la o scurta sesiune ca catarare, am constatat ca peretii vizitati erau toti abordati de romani. La manastirea (exista foarte multe manastiri in zona) unde lasasem masina erau 5 masini de Bucuresti, una de Constanta si nici una din Bulgaria :)

catarare bulgaria

Arbanassi Un sat istoric/turistic, la 4 km de Veliko Tarnovo, cu case in stil vechi, renovate, gata sa se exhibe vizitatorilor, linistit si placut privirii. Desi toate recenziile il recomanda intru vizitare, mie mi s-a parut cam lipsit de viata, o colectie de asezaminte restaurate in scop demonstrativ.

Concluzie? Go Bulgaria - o alternativa superioara unui week-end pe Valea Prahovei.

__________
Matei, Oana

Veliko_Tarnovo @wikipedia
Romanii au inceput sa cumpere case de vacanta in Bulgaria
Escapada in Balcic
Vizita pe malul drept al Dunarii