0 evenimente in aprilie:

13 septembrie 2004 alex

StufStock II

Urma scapa turma: cu ocazia StufStock mi-am defulat nebifarea-mi la concertele in aer liber cu care sezonul cald 2004 a fost foarte generos din toate punctele de vedere. Intr-un context mai larg, StufStock a incheiat atat seria evenimentelor in pantaloni scurti cat si reintroducerea obligatorie a textilelor chiar si in accesorizarea celor ca nu insista neaparat sa-si fereasca anumite zone ale epidermei de privirile tertilor.

Impresiile din prima zi sunt destul de vagi. Asta pentru ca prima seara de concert mi-am petrecut-o asistat exclusiv de operatorii de la TVR2. Vineri am ajuns la Constanta suficient de tarziu si mai ales de obosit ca sa nu ma atraga prea tare restul drumului pana la VV. (Off topic / Nota pt vara 2005: al 3-lea drum Bucuresti Constanta via Ostrov e practicabil, cu 20 de km mai lung decat cel oficial, mai deloc aglomerat, si ofera si o plimbare cu bacul)
Cum TVR2 a considerant mai relevanta scena A, am adormit pe Celelalte Cuvinte, care mi-au adus aminte de anii de liceu si de caseta rosie cu desene biblice cu populatia iadului in orele de lucru. Am visat frumos though.

Sambata pe la pranz am facut un ocol mic la Mamaia unde ar fi trebuit sa se desfasoare Campionatul National de Windsurfing (despre care va povesteste Fernando).
M-am asociat aglomerarii umane din Vama pe la 8:PM cand am inceput sa ma plimb intre cele 2 scene. Dupa cum poate siti, oferta muzicala a celor care se adunasera sa tina Vama curata a fos foarte generoasa: de la premanelistii de la Imago Mundi pana la powermanelistii de la Partizan :) De altfel ultimul item din programul oficial era pe la 5:15 in ambele zile(seri/dimineti).

Au fost intre 8.000 si 30.000 de oameni - depinde pe cine asculti. Prima intrebare e destul de legitima e daca exact de oameni mai multi avea nevoie satul de la capatul Romaniei. Sa avem incredere in initiatori si sa presupunem ca la fata locului s-au adunat exact 'oamenii de bine' care isi gasesc locul pe dunele respective. Cert e ca atmosfera era foarte placuta, chair daca multi participanti confundau Zob cu Nightlosers si Qvo Vadis cu Blazzaj.

Asteptam de mult sa revad Blazzaj live, ocazie cel putin la fel de placuta pe cat banuiam... In plus, ma-am indragostit brusc de Cristina, noul membru al trupei. (Care i-a luat locul Soranei, o artista pirotehnista pe care am vazut-o la festivalul de la Sibiu - e ceva legat de sensibilitatea feminina si senzualitatea martiala a flacarilor caruia nu i-am putut rezista).

Partea proasta a drumului intre cele 2 scene era tranzitia printr-un punct de muzica latino nu tocmai adecvat starii de spirit generale. Partea buna era o rulota. Unde pana dimineata niste indivizi asigurau un jamsession continuu. Unii isi iau cu ei in vacanta gratarul, cainele tabla de scrabble, altii isi iau de acasa tobele si orga. Ii simpatizez pe toti oamenii care pleaca in vacanta dar indivizii de la rulota respectiva, care improvizau in prispa mi-au castigat ami mult decat respectul. Dudele principal, bateristul - era un nene, dupa 20 de ani de prestari in campul muzicii a renuntat ca sa faca business. Nu i-am retinut numele insa pe rulota scria Restaurant Rustic DINES.

M-am retras in acrodurile Firmei. Cam pe atunci, Mircea Toma, popula din cand in cand colturile scenei A, diseminand indemnuri prietenoase intru salubrizarea zonei. La ora rezpectiva, M.T. cred ca era un om fericit sau/si foarte obosit. Conectat la constientul colectiv al celor care mai ramasesera in picioare. Pe care i-am parasit pe la ora 5.

De altfel, in mod spectaculos, dimineata nisipul aproape ca nu purta nici o urma a evenimentelor de cu o seara inainte.

Cam atat de la fata locului. Alte povesti am auzit ulterior. Cu ocazia StufStock se pare ca telespectatorii televiziunii nationale au avut parte de o raritate - 'rime de preabine' la adresa mai marilor natiunii.

Tot mai tarziu am citit despre sicanele din subsolurile concertului - intre Mitocani (Stuf-ul lui Ovidiu), Club A si Academia Catavencu. Evil stuf stuff. In acelasi context nu inteleg ce rost au atatea site-uri SVV cand toata lumea lupta pentru aceeasi cauza...

Sarind peste asta, toate lucrurile bune au un inceput si sper in acel viitor inconjurat de nori pufosi cand vom putea vorbi din nou despre o granita culturala intre acel colt de tara si romania de zi cu zi.

Referinte
In backstage la Stufstock
Vama Veche, razboi pe un metru de tara @Jurnalul
galerie foto SVV @mirc.ro

Site-uri oficiale
www.stufstock.com - de unde am si luat o parte din poze
www.savevamaveche.ro - in lucru la momentul scrierii articolului