0 evenimente in martie:

24 aprilie 2007 puri

Prima zi in India

Puri tocmai a poposit in India - si ne impartaseste primele impresii hinduse:

Aventura a inceput ca oricare dintre iesirile mele: ajung la mijlocul de transport in ultimul moment. Asa am facut acum cu toate cele 3 avioanele pe care le-am luat -- in Bucuresti imi dadeau numele prin statie; in Paris am fost fascinat de niste jocuri intr-un colt de aeroport; in Bangalore am adormit bustean pe un scaun, noroc cu telefonul care a vibrat insistent cu 20 de min inaintea decolarii.

Prima interactiune cu India a fost una de 1000 de puncte: am aterizat in Bangalore la miezul noptii; am aflat ca trebuie sa-mi iau bagajele cu toate ca le facusesem check-in pentru tot drumul; sala unde veneau semana cu gara Basarab asa cum mi-o aduc eu aminte din vremea cand mergeam cu personalul la Targoviste acum vreo 10 ani. Dupa ce am luat bagajul, am aflat ca trebuie sa ajung in alta cladire pentru a schimba avionul. La iesire coada mare. Dupa 10 minute ma dumiresc de ce: o multime de trepadusi cu tot felul de pancarde care se tot inghesuiau sa-si gaseasca protejatii. Trebuie mentionat si faptul ca ploua torential si copentina nu era prea mare. Daca nu venea un politai care sa-i impinga cu un bat in lateral, cred ca mai stateam jumatate de ora la iesire.

Ok, am iesit. Ploua torential. Mi se spune sa ma duc la intrarea din dreapta - 50m; dar acolo erau doar plecari internationale; alti 100m mai la dreapta - plecari interne. Cam pustiu aici (nu uitati era 1 noaptea). Aflu cu stupoare ca accesul in sala de asteptare nu se face decat dupa 4.30 !!! Raman spasit pe un fel de banca - o bucata de beton la 30cm de sol. Citesc despre India ca sa treaca timpul mai repede... ma sprijin de bagaje la inceput ca de un spatar, apoi ca sa le am mai aproape. Nici nu stiu cum sa descriu senzatia. Recunosc, la inceput am fost nitel timorat, cred ca eram singurul non-indian de sub copertina (din cei vreo 40 care se invarteau pe acolo). (pt cunoscatori) locul semana cu gara din bratislava; sau cum mi-as imagina eu o autogara in ferantari. Noroc meu a fost ca eram si vreo 3-4 politisti si lumea era cuminte.

Pe la 3 mi se scurgeau ochii; cred ca am citit un paragraf de 5 ori pana sa abandonez de tot povestea. La 3 juma au aprins lumina in sala de asteptare. nu m-au lasat sa intru :( ....si vedeam scaunele cu burete. La 4.30 fix au deschis. Am facut check-in la bagaje repede si am adormit pe un scaun aproape instant (noroc ca am pus ceasul sa sune cu juma de ora inainte de decolare avionului).

deasupra indiei

Pe drumul spre Trivandrum nu am vrut sa dorm. Am avut si primul mic-dejun indian - multe 'lentile', carnat de pui (!!!) si un fel de omleta. Am vazut acum cu ochii mei ceea ce-mi povestea Hari acum un an - sudul Indiei este tot un verde. Unde nu sunt arborii de cocos, e o plantatie de ceai sau orez.

Mare noroc am avut ca am mentinut relatii prietenesti cu Hari - a venit omul cu masina personala (un mic Suzuki) sa ma ia de la aeroport; m-a dus la cumparaturi; m-a scos la o bere.

Cred ca as putea povesti ore intregi numai despre ziua asta; totul e nou si merita spus. Dar nu e timp; asa ca ...pe scurt: am fost pe plaja - femeile locale fac baie cu sariul pe ele; 30 de pescari trageau o imensa plasa de peste; gunoaie peste tot (ca peisaj urban se compara cu Marocul) case micute si saracacioase; am dat si de o procesiune Hindusa: un preot catarat pe un elefant se plimba cu idol pe strada, era insotit pe un grup de oameni imbracati in portocaliu - exact ca preotii budhisti; oameni il asteptau pe marginea strazii cu ofrande.

sarbatoare in templu - india

De circulatie stiti deja - un haos total; aproape de fiecare data cand dai de un om pe marginea drumului sau alta masina/rishca/bicicleta ...se claxoneaza. Nu exista idea de prioritate; nu se semnalizeaza; se circula pe parte stanga a drumului.

M-am dus Hari si in centrul orasului; un fel de bazar mai dosnic din Istanbul. Un politist ca in filmele vechi statea intr-o cusca in mijlocul unei intersectiei si cica dirija... poate cardurile de tantari.

Una din cele mai mari surprize a fost sa vad o biserica catolica plina ochi cu bastinasi. Citestem cate ceva despre religiile din India, dar niciodata nu mi-am imaginat cu o sa vad indieni inchinandu-se in fata unui statui cu fecioara Maria. Ca peisajul sa fie complet, vis-a-vis era o moschee.

Ar mai zi faptul ca femeile nu intra in ceea ce ar putea semana cu barurile din vest; in localurile de genul asta nu exista buda decat pentru barbati; apropos de buda - de ce credeti ca indienii nu manaca niciodata cu mana stanga...(ati gasit?) ...nu folosesc hartie igenica - se spala la fund cu apa, intotdeuna cu mana stanga.

Ar mai fi faptul ca nuca de cocos e un fel de mar al nostru; de fapt mai toti copacii sunt arbori de cocos -- soferi opresc adeseori pe marginea drumului sa bea sucul unui nuci de cocos si sa manace un pic din interiorul fructului  - ceva ce seama la gust cu sumburele crud de nuca.

Am uitat de camera mea de hotel...cu privire la mare. Pentru iubitorilor camelor de hotel ar putea fi un vis....pentru mine marea e prea departe...cam un km. Pot sa ma balacesc intr-un jacuzzi undeva in aer liber intr-o oaza de verdeata.

Aici e noapte la 7 seara, asa ca ma duc sa dorm. Se pare sa numai diminetile o sa fie bune pentru ceva expeditii de explorare a specificului local (sunt doar cu 2 ore juma inaintea orei Romaniei - cam putin in comparatie cu departarea de meridianul zero)

_____

India - ziua 10, ziua 9, week-end, ziua 6, ziua 5, ziua 4, ziua 3, ziua 2, prima zi