0 evenimente in martie:

26 aprilie 2008 Bob

Jurnal de calatorie Canare (Partea I) – Tenerife (Februarie 2008)

Ideea de a merge in Tenerife e veche de tot.. cam de pe vremea cand incepusem sa urc munti inalti de pe alte meleaguri cu Goe  Inainte sa mergem noi in Africa  nu stiu cum se uita el pe o harta si a vazut ca pe Tenerife e un vulcan de vreo 3700 m. Visam si noi sa mergem sa urcam pe munte si apoi sa coboram direct la plaja. Toate au fost uitate pana de curand cand faceam planuri de concediu pt anul 2008.. si a venit Klara cu ideea sa mergem in Tenerife.. Eu mi-am adus aminte de momentul cand planuiam cu Goe asa ca n-am mai stat pe ganduri.

Ne-am hotarat sa plecam in februarie ca sa mai scapam de gerurile din capitala. Cazarea am gasit-o pe www.canarias.com la preturi foarte accesibile si am cumparat bilet de avion Bucuresti-Madrid-Tenerife (din pacate nu sunt chartere in perioada asta a anului).

Pe data de 15 februarie, ora 21:45 aterizam pe aeroportul Tenerife Norte. Ne intalnim cu reprezentantul companiei „Orlando Rent a Car” chiar in aeroport si preluam masina. Cand iesim din aeroport sunt foarte placut impresionat de aerul curat si placut.
La hotel ajungem relativ usor (am imprumutat un GPS de la un prieten, dar din pacate hartile erau mai vechi si intre timp au aparut sensuri unice:D).

In prima zi (16 februarie) facem o plimbare de acomodare prin oras.  In centru este un birou de informare turistica de unde se pot lua gratuit harti cu insula si orasul. Dupa amiaza mergem la gradina botanica (un loc linistit si placut) si apoi ne plimbam prin oras.

Un loc interesant este „Lago Martianez” (o laguna artificiala proiectata de Cesar Manrique / si construita in 1969).
Orasul este foarte frumos. Casele sunt dragute, nu sunt mari si au gradini pline de vegetatie. In centru sunt case vechi si strazi inguste pline de viata. Multe stradute sunt pietonale.

17 februarie. Vizitam Loro Parque (www.loroparque.com). E impresionant cati papagali au putut sa adune acolo. Din pacate au si spectacole cu animale de vreo 4 ori pe zi. Si nu sunt prea convins ca animalele alea sunt incantate.

Dupa ce plecam de la Parcul cu papagali ne oprim pe plaja langa castelul San Felipe. Plaja este cu nisip negru vulcanic.

Ni se face foame si mergem in centrul orasului, in Piata Charco, unde sunt mai multe terase-restaurant.  Pana apune soarele ne mai plimbam prin oras si apoi mergem pe malul oceanului.

18 februarie. Puerto de la Cruz – Santa Cruz – San Andres(TF11) – Chamorga (TF123) – Puerto de la Cruz
Mergem in prima parte a zile in Santa Cruz. Pentru a urca pana pe varf pe El Teide (3718 m) de unde te lasa telecabina (3500 m) este nevoie de un permis care se elibereaza la biroul de turism. Adresa este Calle Emilio Calzadilla 5, Santa Cruz (in spatele pietei Spaniei).
Si aici sunt multe alei pietonale si piete, dar mult mai aglomerat.

Dupa ce plecam din Santa Cruz mergem spre est inca 6 km pana in San Andres (un mic orasel cu case mici colorate si strazi inguste). Orasul mai este renumit pentru restaurantele cu peste. Am mancat la un restaurant din centrul orasului, intr-o piata mica, cea mai buna mancare de pe insula.

Din San Andres se poate continua spre plaja Teresitas (o plaja de 2 km cu nisip adus din Sahara). Noi urcam pe serpentine pe TF12 pana la El Bailadero 12 km
(Imaginea din satelit cu drumul suspendat
Se ajunge intr-un punct unde soseaua  foarte ingusta urmeaza o creasta de munte si in stanga si dreapta se vede oceanul. Peisajul este spectaculos. Se poate cobori pe TF134 spre alte orasele mici pe malul oceanului (Taganana, Roque de las Bodegas, El Draguillo). Noi am ales sa mergem mai departe pe TF123 spre Charmoga (12 km). Toata zona este plina de trasee de trekking (timp sa ai!). Din Charmoga se poate ajunge pe o poteca scurta si pe alocuri abrupta (2 km) la „Faro de Anaga”. Din pacate gresim traseul (este o intersectie unde noi am facut stanga in loc de dreapta, nefiind nici un marcaj) si ajungem undeva pe o faleza cam la 600 de metri de unde se vede farul jos in departare. Si aici peisajul este spectaculos. Se vede o poteca care coboara pana la far, dar este tarziu si nu mai este mult pana se insereaza, asa ca ne intoarcem la masina.

Pe drumul de intoarcere (TF12) ne mai oprim de cateva ori sa admiram peisajul. Sunt multe puncte de belvedere amenajate. Ne oprim la un punct de unde vedem El Teide cu soarele apunand in spatele lui si La Laguna jos in departare. Apoi continuam prin Las Mercedes si La Laguna spre Puerto de la Cruz.

19 februarie. Orotava – La Laguna – Pct belvedere de unde se vede El Teide (TF12) – Tegueste (TF13) – Tejina – Bahamar – Punta del Hidalgo (TF13) – Valle Guerra(TF16) – Mesa del mar – Tacoronte – Puerto de la Cruz

Ajungem de dimineata in La Orotava. La Orotava si La Laguna sunt cele mai frumoase orase din Tenerife.
Primele biserici si resedinte apar in secolul 16 in La Orotava. Este printre cele mai bine conservate orase din Tenerife. Casele sunt restaurate. Cel mai important punct turistic este „Casa de los Balcones” – construita intre anii 1632-1670. Vis-a-vis este „Casa del Turista” – construita in 1509.
[DSC_6165]

Si La Laguna este restaurat. Sunt multe zone pietonale. Strazile sunt mai largi ca in La Orotava. Orasul este infiintat in 1496 de conchistadorul Alonso Fernandez de Lugo. Pana in 1723 a fost capitala insulei. In La Laguna a fost construita prina universitate din insule (prima jumatate a secolului 18, San Fernando University).
[DSC_6277]

Dupa La Laguna urcam iar pe serpentine pana la punctul de belvedere de pe TF12. De data asta El  Teide este in nori si nu vedem nimic.
Mergem pana in Punta del Hidalgo. De aici spre est se vede faleza abrupta. Ne oprim undeva aproape de malul oceanului sa mancam. Este o plaja cu bolovani (lumea face plaja pe o portiune amenajata cu lemn).
De aici ne indreptam spre Valle Guerra si apoi spre Mesa del Mar. In Mesa del Mar se ajunge coborand cateva sute de metri pana pe malul oceanului pe sosea foarte spectaculoasa cu serpentine in ac de par.

Imaginea din satelit cu drumul spectaculos pana in Mesa del Mar

20 februarie. Puerto de la Cruz – Los Realejos – Icod de los Vinos – Garachico (TF42) – Buenavista del Norte – Punta de Teno (TF445) – Masca (TF436) – Costa Adeje

Prima oprire este in Los Realejos. Aici este cea mai veche biserica de pe insula – Iglesia de Santiago Apostol – din 1498.

Continuam pe TF42 pana in Icod de los Vinos. Am ajuns in oras sa vedem faimosul copac de 1000 de ani. Biserica din centru – San Marcos – este construita in secolele 15 si 16.

Mai departe pe TF42 ne oprim in Garachico. Sunt si cateva cladiri vechi restaurate frumoase. Orasul a fost infiintat in secolul 16 de comercianti. A fost o cel mai important port din insula pana in 1706 cand a erupt vulcanul Negro. Lava a ingropat cea mai mare parte din oras.

Mergem pe TF42 pana in Buenavista del Norte, apoi continuam spre Punta de Teno (TF445). Din Buenavista sunt 9 km pe un drum spectaculos cu serpentine sapat in faleza stancoasa. Ajungem intr-un loc mirific pe malul oceanului in cel mai nord-vestic punct al insulei.

Urmatoarea oprire: Masca. Iar urmeaza kilometri de serpentine ametitoare. Orasul are o pozitie pitoreasca, la 600 m altitudine. De aici se poate ajunge pe o poteca pana la malul oceanului (aprox 4 ore dus intors). Dupa ce mai urcam cu masina pe serpentine ajungem intr-un loc de unde se poate vedea El Teide pe o parte si oceanul pe cealalta (cand nu sunt nori :D).

22 februarie. Facem o excursie pe insula La Gomera (despre asta in partea II).

23 februarie. Costa Adeje – San Miguel – Vilaflor – Peisaje Lunar – El Teide Visitor Center (TF21) – SC de Tenerife (TF24, TF5) – Las Palmas – Maspalomas(GC1)

Plecam la 9 din Costa Adeje. Conducem putin pe autostrada apoi spre San Miguel si ne oprim putin in Vilaflor (altitudine 1400 m) la o cafeluta. Foarte aproape dupa ce iesim din oras este „Pino Gordo”, un pin imens de peste 40 de m inaltime.

De aici continuand pe serpentine ajungem intr-o mica parcare unde lasam masina si continuam pe jos spre „Peisajul lunar” (facem un circuit de 4h 30min pe o poteca foarte frumoasa pana la asa zisul peisaj lunar – niste stanci cu forme ciudate).

Nu este soare dar nu ne pare rau pentru ca nu ne incalzim prea tare. Padurea are niste culori foarte frumoase.
Continuam pe TF21 spre El Teide la centrul de informatii turistice. Murim de foame asa ca dam cate 5 euro pt un sandvis. Zilele trecute a nins mult pe munte (in ziua cand ar fi tb sa urcam noi) si telecabina nu functioneaza.

Mergem mai departe pe TF24 (pe la observatorul astronomic). Peisajul este frumos, cerul senin. Trecem pe langa La Laguna si ne oprim in Santa Cruz de Tenerife de unde avem feribotul la ora 20:00 pentru insula Gran Canaria (Partea III).

1 martie. Las Palmas de Gran Canaria – Santa Cruz de Tenerife – La Orotava (TF21) – El Teide – Guia de Isora (TF38) – Adeje (TF82) – Santa Cruz de Tenerife (TF1) – Puerto de la Cruz (TF5)

La ora 8:00 ne imbarcam pe feribot si plecam inapoi spre Santa Cruz de Tenerife. La ora 11:00 ajungem in Santa Cruz. Vremea iar este superba asa ca ne gandim sa urcam cu telecabina pe El Teide. Uitand ca e sambata si ca este inchis biroul de turism al parcului national El Teide mergem acolo cu gandul de a obtine o autorizatie ca sa putem urca pana pe varf de unde ne lasa telecabina. Dar d-abia cand observam ca nu raspunde nimeni la interfon ne pica fisa ca e sambata :D.
Ne plimbam putin pe stradutele vechi din centru si apoi o luam spre El Teide. Iar serpentine.
Ajungem la telecabina, parcam masina intr-o parcare imensa amenajata langa telecabina si cumparam biletele. Telecabina face exact 8 minute pana sus (de la 2356 m pana la 3555 m)

Traseul spre varf e inchis din cauza ca e putina zapada pe poteca. Stam vreo juma de ora acolo, admiram peisajul, apoi coboram. Cerul este senin, dar atmosfera nu e clara si nu se vede foarte departe.

(Imaginea din satelit capatul telecabinei si craterul

Dupa ce coboram ne mai plimbam putin pe un mic traseu (sunt foarte multe trasee de trekking) din zona El Teide.

Mai multe imagini si jurnalul complet pe www.bob.wildwalk.ro

Insulele Canare: Partea II - La Gomera   Partea III - Gran Canaria

Autor: Cristian Boboc

Nu exista tag-uri atasate.