0 evenimente in martie:

26 aprilie 2007 puri

India - ziua 3

Ziua 3. Azi am reusit sa ma trezesc de dimineatza la 6 si un pic. Era deja lumina. Asa ca am plecat in cautarea plajei. La iesirea din hotel m-a intampinat paznicul de serviciu: 'Namastee' zice, isi impreuneaza mainile in dreptul barbiei si se apleaca putin in semn de respect. (acest 'namastee' este o forma de salut foarte politicoasa in maleala - limba locala din Kovala). In drum spre mare intalnesc un tanar care infigea stegulete in pamanat - realizez ca era un mini teren de golf care isi astepta clientii. Toata marea asta de verdeatza era plina de cocostarci albi; am vazut si cateva veverite dar care era tare mici - aratau ca niste soricei. Mi-am adus aminte de cainii vagabonzi din aeroport si ma intrebam ca cei de aici au facut mutatii genetice inaintea 'lumii civilizate'; spun asta pentru ca patrupedele astea alergau in continuu, semanau cu niste ogari de rasa: suplii, cu piciorele foarte lungi, stomac aproape lipit de coloana vertebrala; aratau de parca ar fi mancat numai tantari.

plaja in india

Sa revin la plaja mea: la capatul alei era un paznic care sforaia linistit pe un scaun. Ceva zeci de metri mai incolo era mare agitatie: pescarii se intorceau cu barcutele la tarm. M-am asezat intr-un coltisor si m-am pus pe poze. (Din nou) oamenii au fost foarte prietenosi, unui din ei a venit la mine si m-a rugat sa-i fac poza; i-a placut tare mult cand s-a vazut pe ecranul digital.

Au un mod destul de ciudat de a aduce barcile la mal: cand au avus la vreo 100m, pleca de pe tarm cu omulete cu un capat de sfora si inoata pana la barca. Dupa ce a ajuns, cei de pe mal au inceput sa traga coaja la mal.

india pescari la malul marii

Nu am vazut nici un peste. Sper (spre binele lor) ca doar s-au dus larg sa intinda plasele. Viata pare grea in zona asta; casele sunt saracaciose; se vede ca nu au prea multe posibilitati -si totusi ii aduc preotului hindu ofrande cand acesta aduce 'idolul' prin fata casei lor. (apropos: am inteles ca in religia hidusa sunt zei cu miile). Am inteles ca exista multe familii care traiesc cu echivalentul a 20 euro. Din cauza faptului ca in zona asta pamantul nu e prea bun pentru ferme, in sate strang seva arboriilor de cauciuc; pescuiesc sau fac comert cu cocos (care exista mai peste tot - cred ca in medie la cel putin 5-6 metri patrari este cate un arbore de cocos). O alta mare parte a populatiei lucreaza acum 'capsunari' prin Arabia Saudita.

Sa revin din nou la plaja: trebuia sa dau si peste un localnic care sa vorbesca mai bine engleza. Cand ma intreba daca vin din Anglia deja stiam ce vrea de la mine. M-a invitat iau micul dejun in ceea ce el zicea a fi o teresa. A vrut sa stie si daca nu vreau sa ma plimbe cu barca. Ce mi-a placut mult a fost faptul ca s-a retras dupa ce l-am refuzat politicos.

pescari india

Am continuat plimbare pe un mic drumeag ce ocolea un spatiu ingratit pentru turistii straini, am ajuns pe o plaja unde pe stancile din preajma erau cativa musulmani in jurul unor steaguri verzi cu semiluna. Pareau destul de pasnici pentru a planui atentete - moscheea roz (!!!) era dupa colt. Tot aici am vazut si ceva localnici mai instariti care venisera la o baie de soare de dimineata cand este cat de cat suportabil.

Cred ca am uitat sa va spun ca aici este mijlocul verii. Ziua sunt in jur de 35 de grade; noaptea 23. Nu pare foarte mult, dar trebuie sa tineti cont si de umiditatea aproape insuportabila. De la mijlocul lunii mai incepe sezonul ploios. Cand ii povesteam soferului meu ca la noi in Romania acum e primava, m-a intrebat ce e aia; de vara stia, ca si de iarna, dar de primavara - nu auzise pana atunci.

pescari pe palja india

Apropo de soferul meu (daca nu v-am zis pana acum, pentru un non-indian e imposibil de condus o masina; asa ca masinile se inchiriaza cu sofer cu tot) e un om extraordinar. Obisnuim sa vorbim cate jumatate de ora la fiecare drum spre firma. Asa am aflat ca sta intr-un mic satuc de langa Trivandrum, ca a inceput sa face 'delivery' cu bicicleta, apoi a trecut la rishca, acum era sofer de taxi; cand glumim (adica mai tot timpul) spune ca urmatoare etapa ar fi pilot de avion. Ce mi-a placut foarte tare la omul asta a fost dorinta lui arzatoare de a fi mai bun - mai bun in sensul ca a renuntat la comisioanele cu risca pentru taxi pentru ca aici poate intalni oameni mai educati si poate invata cate ceva de la ei. A fost foarte incatat si prietenos cand a vazut ca vorbesc deschis cu el. Se bucura sincer ca are sansa sa-si exerseze engleza si sa afle lucruri noi despre alte locuri. Vrea sa invete si ceva cuvinte in romana. Azi l-am invatat: 'salut' 'te iubesc' si 'ce faci?'. Dupa jumatate de ora de drum inca isi mai aducea aminte cum se pronuta. Sa vedem ce-o sa mai stie maine dimineatza.

India - ziua 10, ziua 9, week-end, ziua 6, ziua 5, ziua 4, ziua 3, ziua 2, prima zi