0 evenimente in martie:

21 februarie 2007 Catalin, Luci

Cu focile la plimbare

Traversare de la Cheia la Azuga prin muntzii Grohotis, Neamtului si Baiului

In urma cu 2 veri am strabatut acest traseu intr-o singura zi, e adevarat ca am mers atunci 15 ore si jumatate. M-a surprins placut parcursul padurilor, plaiurilor si culmilor domol unduioase. Un traseu care se preteaza vara la bicicleta si iarna la schi de tura. Am fost la un pas sa-l fac iarna trecuta, dar din motive obiective a trebuit sa renunt. Sambata dimineata la 06.30  ma aflam impreuna cu Cata (Pobega) in autogara Basarab asteptand microbuzul de Cheia.

In timp ce ne asezam rucsacii si schiurile in microbuz suntem intrebati desofer: "Unde mergetzi mai baieti cu schiurile ca nu mai e zapada, s-a topit....". Ne-a cam taiat elanul. Cum iernutza asta nu e iarna, mi-am zis ca asta ar fi totusi ultima sansa de a face acest traseu. Acum ori niciodata.

Dupa Maneciu se vad muntzii si pare sa fie zapada suficienta cat sa ne facem damblaua. Cei drept in unele locuri se vedea si iarba. In Cheia stam la autostop jumatate de ora pana cand unui sofer de TIR i se face mila de noi si ne ia la ocazie. Pana in pasul Bratocea ne dam coate, mai-mai sa izbucnim in ras privind (deja clasicul) bord al masinii unde poze cu fete fierbinti erau vecine cu poze cu icoane. Deh, ce ti-e si cu religia asta la romani ...macar icoanele erau mai aproape de sofer :))

La granita dintre Prahova si Brasov zapada e chiar maricica, dovada fiind faptul ca am gasit cu greu masutza cu bancutza pe care o stiam bine. Ne cocotzam pe ea si incep sa-mi pun claparii . (Cata plecase deja cu ei in picioare de la Bucuresti, nu mai dorea sa care si altzi bocanci). Vremea e excelenta: senin, cald, chiar prea cald pentru gustul meu, vantul nu bate deloc. O gramada de masini sunt parcate si oamenii se mai dezmortzesc, copiii se bat cu zapada, se fac poze. Doi montaniarzi pe schiuri de tura se indreapta spre culmea Bratocea. Imi beau doza de energizant pe masura ce-mi pun focile pe ale mele tzambre. Pe la 12 suntem gata echipati si ne avantam spre SSV prin padure, de-a lungul Plaiului Sterp, pe marcaj dunga rosie, marcajul de creasta. Zapada desi in cantite mare e destul de grea. Dupa 45 de minute iesim din padure, chiar in apropiere aflandu-se si un izvor. Cata face poze si noteaza punctul pe GPS.

Dupa cateva minute trecem de o stana si apoi ocolim pe curba de nivel, pe la vest muntele Babes. In saua in care vine si o poteca din Cheia peste Fatza lui Gherghel zapada e cam topita. Pasim cu atentzie vreo 50 de m cand pe iarba cand pe zapada si apoi urcam in zig-zag catre muntele Bobu Mic. Inainte sa ajungem si la frate-sau (Bobu Mare), o cotim brusc la dreapta (vest), spre Muntele Vaii Negre. De aici schiem si noi ceva, mai bine zis Cata schiaza ca eu ma imprastii de 2 ori. Ne aflam acuma in zona muntelui Zanoaga Moraritului si de data asta optam pentru varianta traseului de creasta ce trece peste muntzii Cioara, Urlatzelul, Sloeru Morcosanu si Prisciu pana in pasul Predelus.( In urma cu 2 veri eu am continuat pana pe Vf. Zanoagei si de aici pe muntele Eforiei am coborat pana in valea Doftanitzei, pe la Poiana lui Maran si de aici am urcat de-a lungul unui drum forestier care duce spre Sacele, pana in Pasul Predelus).