0 evenimente in aprilie:

03 septembrie 2007 Bob

Calatorind prin Alaska

Talkeetna – Denali National Park

Ne cazăm la Talkeetna Hostel. După ce facem şi noi un duş aşteptat de vreo 16 zile ieşim să sărbătorim. Orăşelul Talkeetna aduce pe alocuri a Vama Veche pe vremuri.

Prima oprire este la Swiss Alaska Hotel. Costă cam 22 $ portia de halibut dar face. M�ncăm şi bem p�nă ne umplem stomacul după care plecăm �n altă parte. A doua oprire este la o terasă Pizza Pie unde c�ntă unii la chitară. Aici bem c�te o bere. Puţin mai t�rziu mergem la West Rib Bar unde mai mancam o dată. Cu burţile pline ochi ne mutăm �n Fairview Inn – ultima terasă rămasă neexplorată.

Ziua următoare o dedicăm aranjării lucrurilor. Spălăm haine şi sortăm bagajele. S�mbătă inchiriem biciclete (20 usd pe 8 ore) cu care explorăm �mprejurimile.

Duminică plecăm din Talkeetna cu o maşină �nchiriată să vizităm Alaska. �ncepe partea II din marea aventură.
Primul obiectiv pe listă este Parcul Naţional Denali. Ajungem la ora 18:00 şi ne ducem direct la punctul de informare turistică. Vestea nasoală este că nu mai sunt locuri in campingul de la Wonder Lake, vestea bună este că totuşi putem merge cu cortul in zona respectivă şi să stăm unde  vrem noi dar �n aşa fel �nc�t să nu fim văzuţi din şosea (e o singură şosea pietruită pe care se poate ajunge acolo numai cu autobuzele parcului). După un instructaj de vreo juma de oră ne dau o cutie „Bear Proof” �n care să punem m�ncarea. Foarte important pentru cei care vor sa meargă acolo: luaţi-vă soluţie anti ţ�nţari că e jale ! Noi am luat şi nişte plase de pus pe cap care ne-au ajutat, dar fără soluţie am fi fost m�ncaţi la propriu!
Autobuzul pleaca la ora 7 dimineaţa. Drumul este lung, ajungem pe la 11:30 la Wonder Lake. Din păcate vremea este mohorată şi picură şi din cauza asta nu vedem nimic.

Ne montăm corturile undeva nu prea departe de campingul Wonder Lake şi apoi ieşim la plimbare. Alegem un scurt traseu de 5 mile dus �ntors p�nă la r�u. Traseul se cheama „McKinley Bar Trail”. �ntre timp se opreşte ploaia, dar răm�ne noros.
Seara �nainte de culcare, pe la 23:30 aruncăm o privire spre munte şi avem surpriza să vedem muntele Denali. Ieşim imediat din cort şi �ncepem să fotografiem (se ştie ca muntele Denali e mai rar vizibil din partea parcului naţional Denali). După mai puţin de o oră norii revin şi nu mai vedem nimic. A doua zi, deşi este soare, Denali este acoperit de nori. Ce fericiţi ne simţim că am avut ocazia să vedem McKinley din sud !

Denali National Park – Fairbanks – Glenalen

După aventura din Parcul Naţional Denali plecăm mai departe spre nord, cu g�ndul de a cobor� apoi in sud. Trecem prin Fairbanks unde ne oprim numai la centrul de informare turistică.
Drumul �ntre Fairbanks şi Glenalen este foarte frumos, ca toate drumurile din Alaska. Păduri, dealuri, munţi.
Mai interesant cred că este Denali Highway care uneşte Parks Highway cu Richardson Highway – mia multe info aici  (adică pleacă cam din dreptul parcului naţional şi o taie direct spre cealaltă şosea, fără a mai fi nevoie să treci prin Fairbanks). Din păcate este un drum neasfaltat şi majoritatea companiilor de �nchiriat maşini nu permit accesul pe acest tip de drumuri.

Seara ne oprim la un camping �n Glenalen (iar �ncepe invazia ţ�nţarilor, dar mai avem soluţie). Este primul camping unde nu găsim personal administrativ şi plătim pun�nd banii �ntr-un plic la poartă.
A doua zi luăm un zbor de flightseeing de o oră �n parcul Wrangell (165 $ / persoană). Peisajul este foarte frumos şi interesant, vedem gheţarii şi v�rfurile munţilor de deasupra, dar ni se face foarte rău �n avion. Ciudat pentru că �n zborul din Talkeetna spre gheţar n-am avut nimic.

Glenalen – Valdez
După minunatul zbor printre munţii din parcul Wrangell avem nevoie de o mică refacere. �n centrul „oraşului” Glenalen este un restaurant unde m�ncăm ceva rapid şi bem o cafea. Apoi ne suim �n maşină şi plecăm �n sud spre Valdez. Iar �nt�lnim peisaje de vis. Urcăm pe serpentine �n Thompson Pass unde facem o pauză. Atracţia turistică este un gheţar care se opreşte �ntr-un lac. Bate v�ntul �ngrozitor. După ce trecem de pas pe partea cealaltă a munţilor se schimbă vremea complet.

Ceaţă şi ploaie. Ajungem pe la ora 19:00 �n Valdez. Ploaia s-a oprit, dar este nor şi bate v�ntul. Oraşul este un mic port la golful „Prince William Sound”.  Găsim două firme care fac excursie cu barca şi kayakul la gheţarul Columbia. Preţul este mare, dar considerăm că merită. Plătim 200$ cu ceva emoţie dar abia aşteptăm.

�n seara asta găsim un camping cu toate condiţiile. Bucurie mare că au maşină de spălat rufe şi duşuri.

Dimineaţă la ora 8 suntem la sediul firmei unde ni se face instructajul pentru cum se manevrează kayakul. �n jur de ora 9 �ncărcăm kayakurile in barca mare şi plecăm. După vreo oră de mers pe mare ajungem la gheţarul Columbia. Descărcăm kayakurile şi ne punem pe v�slit. Ni se pare o experienţă incredibilă.

Suntem entuziasmaţi. Iar este nor dar ne explică ghidul că este mai bine aşa că gheaţa are culoarea albastru intens. După ce v�slim vreo oră printre iceberguri ajungem pe mal şi facem o pauză de masă. Eu sunt �n extaz!

Valdez – Fairbanks – Seward

Singura posibilitate să ajungi din Valdez �n Seward este să te �ntorci �n Anchorage, aşa că ne aşteaptă o zi foarte lungă. Profităm de faptul că trecem prin Anchorage ca să m�ncăm ceva şi să trecem pe la hostelul unde ne-am cazat �n primele 2 nopţi şi să lăsăm o parte din bagaje.
Şoseaua urmează apoi faleza şi se vede interesant pentru că este refluxul. După ce se termină faleza �ncepem să ne �ndreptăm spre munţi. Din păcate vremea este iar mohor�tă şi nu vedem mare lucru, dar tragem concluzia că peisajul este foarte frumos.

Ajunşi �n Seward avem dificultăţi cu găsirea unui loc de campare. Campingul din centrul oraşului este plin. Găsim un camping la c�ţiva kilometri de mers pe jos de centru unde punem corturile.
Rezervăm pentru a doua zi o croazieră pe mare �n „Kenai Fjords National Park”. Croaziera este de aproape 6 ore şi costă 140$ / persoană. Ajungem la un gheţar unde vedem bucăţi de gheaţă căz�nd �n mare. Nu e chiar ceea ce mă aşteptam eu, dar e frumos. Adică nu pică �n mare blocuri d-alea de gheaţă foarte mari cum e prin filme :D
După ce terminăm cu croaziera mergem să vizităm centrul de viaţă marină din Seward. Toată ziua a plouat.

Luni ne �ntoarcem �n Anchorage şi marţi după amiază avem avionul spre New York.

Alaska 2007: McKinley (Denali)