dordeduca
0 evenimente in august:
etc
  • home
  • evenimente
  • impresii
  • foto
  • news
  • dordeduca ical ics
  • twitter
  •  

Impresii
29 noiembrie 2005 verde

Born to be wild

Galerie Film cazare Harta Transport Comentarii
Ajungand la o oarecare experienta in practica activitatilor mai mult sau mai putin safe (vezi skydiving) am considerat ca a sosit momentul sa imi continui initierea in preocupari ceva mai extreme. Fiind, ca mai toti, usor influentabil de prieteni si mijloacele de comunicare in masa (TV) m-am indreptat spre a adauga inca o litera pe permisul de conducere si dobandirea dispozitivelor necesare deplasarii pe doua roti.

Kawasaki  500 Vulcan

Saga a inceput undeva in luna august cu primele demersuri oficiale catre un instructor autorizat (dificil de identificat in Constanta), si primele opturi timide in poligon calare pe un clasic Minsk. Complicat... la inceput, acceleratie, 2 frane, ambreaj si toate astea incercand sa ramai in echilibru. Am ajuns aproape de perfectiune in ce priveste slalomul intre jaloane, mersul cu o mana pe ghidon si practicarea nenumaratelor 8-uri.
Pe parcursul celor 19 ore regulamentare de scoala, Minsk-ul a devenit din ce in ce mai controlabil culminand, spre sfarsitul pregatirii oficiale, cu schimbatul vitezei in treapta a 2-a.

Cu bagajul de cunostinte practice si teoretice proaspat (re)dobandite, examenul de conducere a fost promovat fara mari dificultati dar nu fara oarece emotii.
Odata formalitatile incheiate, vine partea mai costisitoare a acestei activitati: motorul. Bugetul permitea un second hand (www.bikeshop.ro ). Am optat pentru un cruiser de 500cc. Un Kawasaki era la indemana asa ca l-am achizitionat in ultimile zile ale 2005 cu temperaturi decente. Nu, nu am de gand sa il scot iarna la plimbare dar la primavara as fi avut parte de preturi ceva mai mari.
Pentru accesoriile de protectie am scos in evidenta, persoanelor din anturaj, apropierea cu pasi repezi a zilei personale de nastere. Functioneaza intotdeauna (atat timp cat nu exagerezi) :)

Oricata rabdare ai avea, purtatul castii prin casa nu ajuta prea mult intru experimentarea mersului pe motocicleta recent achizitionata. Pe de alta parte, meteorologii de serviciu ne garanteaza maini inghetate si noroi pana la primavara. Dar a venit sambata... si era soare si cald... si uscat pe jos (foarte important in lipsa unui echipament complet) si daca nu ar fi avut gripa, ar fi cantat si pasarile...
Hotarat sa nu ratez momentul, am organizat o scurta plimbare documentara spre statiunile inundate de la Marea Neagra, i.e. Costinesti. Pentru instantanee am apelat la unul din cei mai promitatori fotografi ai ddd :)



primul pas: scos motocicleta din garaj, pornit motorul, echiparea si coordonarea cu masina de asistenta. Intre timp, cativa vecini animati de curiozitate inginereasca s-au apropiat pentru a admira cei 2 cilindrii in linie si zgomotul specific unei motociclete japoneze.

Controland cu o oarecare stangacie specifica incepatorilor, m-am indreptat spre iesirea din Constanta sub privirile interesate ale pietonilor si automobilistilor. Pana cand atentia si admiratia le-a fost captata de un grup de motoristi cu mai multa experienta mergand pe sensul opus intr-o roata...
Mersul in oras a fost fun. Am avut ocazia sa testez limitele de acceleratie ale dispozitivului dintre picioare (desigur cu respectarea vitezelor maxime admisibile pe drumurile publice). Momentul Kodak a venit la ultimul semafor inainte de iesirea din Constanta cand, un alt grup de motociclisti a avut bunavointa sa ma salute de pe sensul opus. Am raspuns. Eram unul din ei.

Mersul in afara localitatii mi-a facut cunostinta cu vantul: 80... 90... 100 kph (mai mult nu imi permite legea sa scriu ;) ). Pe un cruiser, cand treci de 50kph, datorita pozitiei, devi cel mai mare obstacol la inaintare, practic o vela. Cu siguranta nu este o motocicleta de viteza. Este pentru traversat Mamaia in varf de sezon cu scaunul pasagerului ocupat. Dar mai este pana la vara. Am continuat, cu vantul din ce in ce mai rece printre degete, sa prind apusul soarelui peste digul rupt din Costinesti.
motocicleta in viteza

A urmat un moment de pauza in efortul de reconstructie al Costinestiului cand fiecare localnic intorcea capul dupa zgomotosul vehicul pe 2 roti. Am oprit pe malul marii pentru cateva instantanee si o binevenita redresare termica.



Dupa evaluarea lucrarilor si a moralului bastinasilor, ne-am concentrat asupra drumului de intoarcere. Noaptea, cateva gropi si temperatura scazuta au redus coeficientul de fun al deplasarii dar nu cu mult. Entuziasmul era inca acolo si in momentul in care am intrat in garaj.

Probability of injury
1. Motorcycling
2. Using a knife everyday for a year to cut vegetables
3. Skydiving
4. Professional Boxing
5. Getting hit by lightning while walking outside
6. Getting hit by a truck while walking down the street
Nu vreau sa va sperii dar nu era o gluma cand spuneam ca mersul cu motocicleta este mai periculos decat parasutismul. Riscul sa ai accident cu motocicleta este de 35 de ori mai mare decat la masina. Si ca sa termin cu o nota optimista, am gasit pe net acest clasament al probabilitatii unui accident (fara a tine cont de gravitatea acestuia).

Acum, daca e de voi, aflati cu o scurta plimbare pe scaunul pasagerului. Adrenalina e garantata si vine de la acceleratia mai mare decat la orice masina sport si asfaltul cand te inclini la curbe si zgomotul motorului si...
ride safe!

Kawasaki EN 500 Vulcan
______
Autor: Fernando Prajitura
 
Tag-uri
| moto | primele incercari |
Impresii
Contine 8 poze
 
Evenimente in Urmatoarele 2 saptamani
Stiri
LMMJVSD
Anul anteriorAugust 2020 Anul urmator
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
 Ianuarie
Februarie
Martie
Aprilie
Mai
Iunie
Iulie
August
Septembrie
Octombrie
Noiembrie
Decembrie
 
echipa dordeducaPrima pagină | Evenimente | Impresii | Foto | Stiri | Echipa | Parteneriate
Toate materialele de pe aceste pagini sunt scrise de noi pentru placerea cititorilor nostri. Avem totusi niste Conditii de utilizare.
despre noi
publicitate
parteneriate
echipa
contact
Cu scuzele de rigoare, dordeduca.ro e momentan în hibernare; vom reveni într-o formă nouă. ¯\_(ツ)_/¯ [ 📸 instagram]