0 evenimente in aprilie:

04 iunie 2007 Hana

1 mai: Comuniune cu natura

A trecut 1 an decand Hana si-a luat lumea in cap plecand intr-o polimbare extensiva in dreapta hartii. In perioada asta se afla in China, de unde ne povesteste cum se isi rasplatesc harnicia, oamenii muncii de prin partea locului:
river crossing baligou

In atmosfera plutea un aer de sarbatoare de mai s-atinga stratosfera. Artificiile bubuiau pe ici pe colo ca o ploaie racoritoare de vara menite sa-ti transforme timpanele in placi tectonice si sa-ti arunce inima in crivat. Bicicletele pedalau in acelasi ritm sustinut de pedalatorii adepti ai miscarii brauniene. Steagurile asteptau un vant prielnic falfaituitului confirmand la un interval de 5 metri ca lucrurile inca se pot mentine cat se poate de rosii. Deci toate bune de pus pa huruit, halit si cum ii sta bine muncitorimii truditoare….pa relaxare in mijlocul ierbii/muntelui/lacului verde, traind din toti rinichii si plamanii momentul spiritual: "comuniune cu natura". Pozele in care apar surazand si cu bratele desfacute chiar asta vor sa sugereze: "imbratisand natura".

Au imbratisat-o de-au sufocat-o, eu asa ma gandesc. Toate aceste binefaceri aflate sub scutul sarabatorii de 1 Mai au putut fi intens traite timp de 7 zile consecutive, de marti pana luni inclusiv. De ce nu de luni pana duminica, nu intrebati, am invatat ca a pune sub semnul analizei logica chinezeasca are ca rezultat un silogism incomprehensibil (s-a lucrat in weekend-ul premergator pentru a se recupera zilele pierdute.. he he..ca pe vremuri!). Sa nu uitam : pretul taieteilor se mentine in continuare (pleonasm, ce mai conteaza) scazut. Andiamo! Sau pe chineza daca e greu cu italiana: Zou Ba!

Ioana Covrig Ortopelea - 1 mai

Ca sunt multi asta se stie…ca sunt multi peste tot fie el si munte cu cascada, pe o distanta de 6 ore de mars pa pietre, carari, poduri si alea alea, asta am descoperit cu injuraturile, oftatul si calcatul in picioare de rigoare cu ocazia deplasarii in provincia Henan.

Sit-ul natural BaLiGou [八里] oferit ca o invigorare necesara fiecarui cetatean, cu mic cu mare, rasuna de chemarile megafoanelor manuite de liderii sutelor de grupuri de turisti marsaluind in ordine si disciplina, purtand sepci de aceeasi culoare si ghidati de steagurile acelorasi ghizi. In plus se aventureaza pe, printre, in sit-ul natural si alti cetateni veniti val vartej si la gramada ca la manifestatie cu autobuzele din localitati invecinatoare. Cand am vazut pentru prima oara imaginea puzderiei de cataratori am avut o revelatie: SUNT MULTI! Dupa primele 2 ore de inghesuit pe potecuta am inlemnit si am avut cea de-a doua revelatie: SUNT MULTI! In sfarsit, acum, rememorand acele clipe, stiu: sunt 1300 de milioane.

1 mai chinezesc

Apele sit-ului natural BaLiGou - lacuri, de culoarea jadului asa cum anuntau placutele aflate sub maimute; cascade de diverse marimi si forme, raulete si paraiase - toate au indeplinit rolul de bai racoritoare pentru 'jdemiile de perechi de picioare ale iubitorilor imbratisatori de natura si de puncte de amuzament: barci, barcute, caiace, plute si sfere rotitoare. Tot aceleasi ape impreuna cu tufisurile, copacii, iarba si cam tot ce exista si nu misca pe raza Baligou au avut de suferit in urma navalirii pet-urilor, pungilor si chistoacele.

Pe langa maimutele cu placute existau si maimute fara placute si cu fund rosu, care furau cam tot ce prindeau din mana neatentului, moment in care aparatul de fotat a cedat nervos ramanand in neuroastenie pentru mai multe zile. Acum e bine, multumesc, un pic cam isteric. Eu am continuat insa sa urc, sa urc,

sa urc voios pana am dat de o cascada de freo 100 de metri inaltime, am privit cu resemnare multimea si mi-am terminat bomboanele mentos, pe o piatra. Cu aroma de struguri. Bomboanele, nu piatra. Dupa care am consumat o inghetata de mazare verde si am coborat, coborat, coborat voios.

engrish

There are water on the stone please be careflu

Am ajuns inapoi in Xinxiang, oraselul mic dar prietenos din provincia Henan in care am petrecut 2 zile : mancat, mancat, mancat voios. La dus inspre Henan am calatorit intr-un tren plin ca autobuzul 311, fara loc, 12 ore!, dar la intoarcere am avut loc la mijloc, pe bancuta, ceea ce aici poarta numele generic de "hard seat" daca cereti cel mai ieftin bilet de tren. In stanga om, in dreapta un sfert om care tipa si da din picioare. 12 ore!

Sa traiasca 1 Mai, ce pot sa zic.

1 mai china 7 day holiday in china china 7 days holiday little girl china baligao cave hana baligao