dordeduca
0 evenimente in martie:
etc
  • home
  • evenimente
  • impresii
  • foto
  • news
  • dordeduca ical ics
  • twitter
  •  

xx
Evenimente
18 februarie 2008 - 04 martie 2008

Memorial Alin Tava - Editia II

notagaleriefilmcazarehartaComentarii
Concursul se va desfăşura �n perioada 7-9 Martie 2008 �n masivul Făgăraş, zona Capra, av�nd ca temă tehnicile de salvare �n avalanşă, şi a fost conceput cu scopul de a preveni astfel de accidente.

Echipa trebuie să fie formata din 3 persoane, obligatoriu mixtă, din care maxim 2 membri ANSMR (Asociatia Nationala a Salvatorilor Montani din Romania). Şedinţa tehnică cu privire la desfăşurarea concursului va avea loc S�mbătă 8 martie la ora 8:00 �n faţa refugiului Salvamont Curtea de Argeş (Capra). Startul se va da la ora 10:00.

I. Regulamentul concursului

Documente necesare:
- B. I./C. I. sau paşaport
- viză medicală cu menţiune apt pentru efort fizic;
- asigurare sportivă facută cu cel putin 48 de ore �nainte de concurs.
- Taxa de participare: pe echipă – 90 lei; individual – 50 lei

Componenţa echipei:
- 3 coechipieri (maxim 2 membri ANSMR pe echipă)
- obligatoriu echipă mixtă


Materiale obligatorii:
1.trusă medicală formată din: colier cervical, garou, comprese sterile, feşi, pansament cu rivanol, leucoplast, manusi chirurgicale, apă oxigenată, folie de supravieţuire, Oximed, metoclopramid, aspirină, algocalmin , calciu (gluconat de calciu).

2. echipament: coardă dinamică 60 m, primus, ochelari protecţie, piolet individual, colţari individuali, şnur de avalanşă sau PIEPS, lopată de avalanşă individuală, sondă de avalanşă, ham de alpinism individual, 15 carabiniere pe echipă, lanternă individuală, vestă reflectorizantă (tip auto) individuală, cobor�tor individual, 2 blocatoare si 2 role pe echipă, self individual, cască individuală.

II. Descrierea concursului:

Formaţia compusă din 3 coechipieri, av�nd tot materialul obligatoriu, va lua startul �n funcţie de tragerea la sorţi. Plecarea de la start se va face la un interval de 20 minute �ntre echipe. De la start, echipa se va deplasa pe jos p�na la primul post, unde va avea loc proba de transport a AKJA care constă �n:
- ridicarea tărgii AKJA pe o distanţă de 30 – 40 m, pantă de 45 – 50 de grade.
- deplasarea pe curbă de nivel pe o distanţă de 20 – 30m.
- lansarea pe distanţa de 30- 40 m cu panta de 45 – 50 de grade.
La terminarea probei, echipa se va deplasa la postul 2 unde se va executa căutarea �n avalanşă cu dispozitive PIEPS. După terminarea probei, concurenţii se vor deplasa la postul 3, unde se va face identificarea a diferite obiecte cu ajutorul sondei de avalanşă. �n deplasarea �ntre posturile 2 şi 3, membrii echipei se vor asigura �n coardă (se vor deplasa concomitent). De la postul 3 la postul 4 se va face deplasare cu asigurare �n coardă (�n această porţiune este interzis mersul concomitent al coechipierilor), obligatoriu cu colţari. La postul 4 se va construi un adăpost �n zăpadă (pentru toată echipa) cu ajutorul lopeţilor de avalanşă. La terminarea probei, se vor deplasa la sosire, unde va avea loc proba medicală – un examen teoretic format grilă cu 10 �ntrebări.

Punctaj
Se vor acorda 20 de puncte pentru fiecare probă terminată fără greşeli.
Fiecare �ntrebare de la testul grilă are o valoare de 2 puncte.
Cel mai bun timp se va puncta cu 500 de puncte, următorii timpi pierz�nd c�te 20 de puncte �n ordine descrescătoare. Ex. I-500p; II-480; III-460; IV – 440 etc. La acestea se vor aduna punctajele de la probe, astfel punctajul maxim poate fi de 600 de puncte. Vor fi premiaţi c�ştigătorii locurilor I, II şi III.

Cronometrarea:
Se va cronometra �n continuu de la plecare la sosire. Oprirea cronometrului se va face �n momentul predării testului grilă.

Descalificări:
-Neterminarea cursei;
-Neefectuarea a două probe;
-Deplasarea cu orice mijloc de transport �n afară de mersul pe jos.

Penalizări tehnice*:
-Pierderea sau lipsa unui obiect din cele obligatorii din inventarul echipei – 5p/obiect
- Nerespectarea deplasarii �ntre posturi – 10p
* Penalizarile pot fi făcute de către fiecare arbitru de la fiecare probă pentru nerespectarea tehnicii de lucru.
ex.: la ridicarea AKJA, neasigurarea cu self-uri a coechipierilor.

PE TOATĂ PERIOADA CONCURSULUI ESTE OBLIGATORIE PURTAREA CĂŞTII DE PROTECŢIE ŞI A VESTEI REFLECTORIZANTE, LIPSA LOR DUC�ND LA DESCALIFICAREA ECHIPEI !

Proba individuală va fi identică cu cea pe echipe, mai puţin la postul 1 unde o să se urce o pantă asigurat �n blocator, traverseu pe coardă fixă şi cobor�re cu asigurare. �n zonele unde deplasarea este obligatorie cu asigurare, se vor găsi corzi fixe pentru proba individuală.
Organizatorul �şi rezervă dreptul de a schimba regulamentul şi traseul concursului cu condiţia ca aceste schimbări să fie comunicate cu cel puţin 2 ore �nainte de start.

Transportul, cazarea şi masa nu sunt asigurate de către organizatori. Concurenţii pot găsi aceste servicii la pensiunile turistice din zona Piscul Negru sau la refugiile Salvamont.
Premiile ce vor fi acordate c�ştigătorilor sunt �n curs de negociere, iar eventualii sponsori sunt bineveniţi să ne contacteze!

Pentru relaţii suplimentare :
Relu Nica – 0745 056 409
Roxana Trandafir – 0753 020 123
Alexa Ana – 0749 571 048 .

 
Tag-uri
memorialLa  
Evenimente in Urmatoarele 2 saptamani
Stiri
LMMJVSD
Anul anteriorFebruarie 2008 Anul urmator
    
  
       
 Ianuarie
Februarie
Martie
Aprilie
Mai
Iunie
Iulie
August
Septembrie
Octombrie
Noiembrie
Decembrie
 
echipa dordeducaPrima pagină | Evenimente | Impresii | Foto | Stiri | Echipa | Parteneriate
Toate materialele de pe aceste pagini sunt scrise de noi pentru plăcerea cititorilor noștri. Avem totuși niște Condiții de utilizare.
despre noi
publicitate
parteneriate
echipa
contact
Cu scuzele de rigoare, dordeduca.ro e momentan în hibernare; posibil să revenim într-o formă nouă. ¯\_(ツ)_/¯ [Fb / Ig]