0 evenimente in martie:

07 septembrie 2006 Catalin

Tura de bike la sud de Fagaras

Cum sezonul e deja in amurg, si-mi promisesem o tura mai tare de bike, am hotarat sa ne indreptam atentia (si spitele) spre Sudul Fagarasului. Un traseu de 2 zile la care ne gandisem de ceva timp: Bradet-valea Valsan-lacul Valsan-culmea Picuiata-Varful Picuiata (2437 m) si apoi intoarcere pe Culmea Stanisoara –Varful Valea Lunga-Malita-Bradet.

Eram pregatiti pentru cele 2 zile de pedalat, nu insa si pentru zapada inopinata care tocmai facuse legea in zonele peste 2300. Asa ca am ajuns pana pe varful Picuiata, de unde, din cauza zapezii si cetii... ne-am intors.
Dupa numai 30 de minute de la plecarea din Bradet, Radu a facut pana - prima si ultima pe tot traseul.

Prima greseala . Portbagajele de bicicleta sunt necesare pentru o tura de tipul asta, dar in locul gentilor (coburi) trebuie pus un rucsac, pentru locurile in care bicicleta trebuie trecuta in spinare. Evident asta e intelepciunea dobandita la fata locului, fata in fata cu situatiile delicate

Probleme de orientare exista ca intotdeauna, chiar si cu harta in mana. Florin, care a mai incercat urcarea odata (insa atunci l-a prins ploaia) ne-a aratat ca pe harta lacul Valsan este trecut cu 2 cm mai spre nord :)

(Daca mai exista cineva dornic sa se incumete, gps-ul unui prieten a inregistrat track-ul.)

La stana din Zanoaga (chiar pe marginea drumului) un caine alb se lasa greu convins sa renunte la gandurile de a ne musca, insa cu blandete si vorba lunga, se da pe brazda, impreuna cu cei 6 sau 7 „amici”. Am gasit si un loc fain de dormit: o casa pe marginea drumului, situata la 2000 m altitudine, si care nu apare pe harta. O casa abandonata, mizerabila, pe care insa am curatat-o impreuna si in care am dormit foarte bine. E chiar la izvoarele Dimei.

La asfintit am ramas cu totii incantati de spectacolul de lumini dat de soarele care incerca sa razbata printre nori; atunci cand in sfarsit iesea la iveala ramaneam incremeniti si fara grai, uitand de noi si chiar si de aparatul de fotografiat.

Baietii au carat fiecare 3 cutii de bere, si am observat ca nu fac rau la pedalat :) iar bomboanele ratacite prin rucsaci sunt todeauna cele mai frumoase surprize.

Dimineata, dupa o noapte friguroasa petrecuta in sacul de puf, au venit la un pahar si o vorba doi ciobani cu 8 caini. Ne-am inteles bine toti 10 . Am intrebat daca stiau ce a facut Romania in meciul cu Bulgaria, si unul mai tanar ne-a spus ca Romania a luat bataie... in fine, spuneau ca de abia asteapta sa plece cu oile jos, ca le-a ajuns de asta-primavara. Eu ii ascultam si nu intelegeam cum puteau sta fara manusi pe frigul acela ingrozitor.

Dupa 100 m de mers pe bike de la casa in care am dormit (si langa care se gaseste un izvor fain la 5 minute cum cobori in vale), am inceput cu push-bikeul. Baietii si-au luat rucsacurile in spinare, la mine insa, cu gentile a mers un pic mai greu. Asa a fost pana pe varful Picuiata (2437 m), cand am decis ca ne intoarcem. A fost greu pentru Florin, care tocmai participase la Carpathian Adventure, sa se intoarca, dar nici singur nu e fun sa mergi... trebuie sa ai cu cine impartasi bucurii si tristeti.
Pedalatul la vale a fost o nebunie, multa adrenalina si frane scurte inainte
de curbe. Ne-am intrecut pe rand si zambetele parca nu se mai dezlipeau de pe fetele noastre.

A ramas ca poate vom reveni la primavara, dar pe Malita. Si poate vom inchide
atunci bucla, cand nu va fi zapada. Sau macar sa ajungem sa facem ce a facut baiatul asta

Foto & text by Catalin Pobega

Colegi de tura: Doru Staiculescu, Radu Savin si Florin Mija.